×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: اثربخشي آموزش هاي ادراكي-بينايي در بهبود املاي دانش آموزان كم توان ذهني
پدیدآورندگان : عزت الله قدم پور (پديدآور)
محمدرضا متقي نيا (پديدآور)
ذبيح الله دادستاني (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : نخستين همايش ملي توانمندسازي فردي اجتماعي افراد با نيازهاي ويژه
خلاصه : املا يكي از دروسي است كه دانش آموزان كم توان ذهني در آن با مشكلات زيادي مواجه هستند. به دليل اهميت ادراك حروف و كلمات در املانويسي، پژوهش جاضر با هدف بررسي تاثير آموزش هاي ادراكي – بينايي بر بهبود املاي دانش آموزان كم توان ذهني انجام شد. پژوهش حاضر، شبه آزمايشي و متشكل از يك گروه با پيش آزمون–پس آزمون است. جامعه پژوهش، دانش آموزان كمتوان ذهني پيش حرفه اي خرم آباد در سال تحصيلي 93-92 بودند كه نمونه اي همگن متشكل از 12 نفر، به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند. داده ها با كمك آزمون ادراك بينايي فراستيگ و يك آزمون املاي محقق ساخته، جمع آوري شد. تحليل داده ها با آزمون t همبسته نشان داد تفاوت ميانگين بهره ادراكي و نيز نمرات املاي دانش آموزان، قبل و بعد از آموزش، معنادار است. يافته هاي پژوهش گوياي تأثير آموزش هاي ادراكي- بينايي بر بهبود املاي دانش آموزان كمتوان ذهني است و ضرورت توجه مربيان آموزش ويژه به اين نوع از آموزش را نمايان مي سازد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ISEPP01-ISEPP01_160.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/11/5
تاریخ تغییر رکورد : 1395/11/5
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.