×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Effect of Jigsaw Technique on Grammar Learning among the Impulsive and Reflective Iranian EFL Learners
پدیدآورندگان : Masoumeh Ghojavand (پديدآور)
Mansour Koosha (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : انگليسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : چهارمين كنفرانس بين المللي پژوهشهاي كاربردي در مطالعات زبان
خلاصه : This study aimed to investigate the effectiveness of using Jigsaw Technique, one of the cooperative learning techniques,on the improving the grammar achievement of Iranian impulsive and reflective (I/R) EFL learners. The research wasconducted on 60 female EFL learners (at the intermediate level) who mainly were university students. The study adopteda quasi-experimental design with two groups assigned as experimental group one (Impulsive group) and experimentalgroup two (Reflective group). To this end, three instruments were used in the study to gather the needed data: 1) ThePersian version of the Impulsivity/Reflectivity questionnaire of Barratt in 1995(BIS-11), after performing questionnaire the participants were divided to two groups: Impulsive Learners group and Reflective Learners group. 2) The OxfordPlacement Test (OPT) in 2007, was used for measuring the level of the participants’ language proficiency(only grammar)and assuring homogeneity of two groups 3) The Grammar Knowledge Test that was devised by the teacher-researcherand included forty items as the pre-test and the post-test. For this reason, the reliability and validity of which had beenestablished by her, prior to the main study to two groups. Jigsaw technique was exposed to two classes (I/R) for teachinggrammar. The treatment lasted for 10 sessions, after the participants of both groups separately were evaluated on their grammatical knowledge. The data collected were analyzed through a combination of descriptive and inferential statistics. The results of statistical analysis indicated that jigsaw technique led to an enhancement on the grammar achievement of reflective learners. However, the use of jigsaw technique did not prove effective for the impulsive learners
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ELSCONF04-ELSCONF04_073.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/3/19
تاریخ تغییر رکورد : 1396/3/19
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.