×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: اثربخشي آموزش راهبرهاي يادگيري بر حافظه كودكان عقب مانده ذهني خفيف
پدیدآورندگان : حسن توزنده جاني (پديدآور)
محمدابراهيم سليماني (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

توصیفگر : روانشاسي باليني
وضعیت نشر : دومين كنفرانس ملي و اولين كنفرانس بين المللي پژوهشهاي نوين در علوم انساني
خلاصه : اين پژوهش از نوع پژوهش هاي شبه تجربي پيش آزمون پس آزمون و آزمون پيگيري با گروه كنترل است كه به منظور بررسي تأثير آموزش راهبردهاي يادگيري بر حافظه كودكان عقب مانده ذهني خفيف انجام شده است.بدين منظور، تعداد 05 نفر از دانش آموزان عقب مانده ذهني خفيف به صورت نمونه گيري در دسترسو داوطلبانه از بين 55 دانش آموز پسر مقطع ابتدايي استثنايي انتخاب و به صورت تصادفي به دو گروه 0 نفريآزمايش و گواه تقسيم شدند. ابتدا، هر دو گروه توسط آزمون حافظه مورد پيش آزمون قرار گرفتند. سپس گروه آزمايش به مدت 1 جلسه تحت آموزش راهبردهاي يادگيري قرار گرفت. پس از پايان دوره آموزش،هر دو گروه مجددا به وسيله آزمون حافظه مورد پس آزمون قرار گرفتند. براي تجزيه و تحليل داده ها از روش تحليل واريانس، آزمون كرويت مچلي و آزمون t در گروه هاي مستقل استفاده شد. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه آموزش راهبردهاي يادگيري سبب افزايش يادآوري آموخته ها 5/ در كودكان عقب مانده ذهني خفيف شده است 50 p{
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MRHCONF02-MRHCONF02_105.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1394/7/22
تاریخ تغییر رکورد : 1394/10/2
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.