×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: اثربخشي آموزش مهارت جرات مندي برسازگاري اجتماعي در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر اهواز
پدیدآورندگان : فاطمه پونده نژادان (پديدآور)
يدالله زرگر (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : چهارمين كنفرانس بين المللي روانشناسي و علوم اجتماعي
خلاصه : هدف پژوهش حاضر تعيين اثربخشي آموزش مهارت هاي جرئت مندي و سازگاري اجتماعي در دانش آموزان بود. جامعه آماري اين پژوهش كليه دانش آموزان دختر متوسطه بوهم شهر اهواز بود كه در سال تحصيلي 93-94مشغول به تحصيل بودند. نمونه اين پژوهش را تعداد 40 دانش آموز تشكيل مي دهند كه با به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش (12 زوج) و گروه گواه (12 زوج) گمارده شدن. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش پرسش نامه سازگاري اجتماعي بود. طرح پژوهش حاضر، طرح آزمايشي پيش آزمون-پس آزمون بود كه براي گروه آزمايشي آموزش مهارت هاي جرئت مندي در طي هشت جلسه آموزش داده شد. براي تحليل فرضيه هاي آماري از روش هاي تحليل كو واريانس تك متغيري و چند متغيره استفاده شد. نتايج تحليل فرضيه ها با استفاده از روش آماري تحليل كوواريانس تك متغيره و چند متغيري نشان داد كه آموزش مهارت هاي جرئت مندي باعث افزايش سازگاري اجتماعي دانش آموزان شده است. سطح معني داري قابل قبولي نيز برابر 0/05 در نظر گرفته شد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-RAFCON04-RAFCON04_160.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/6/16
تاریخ تغییر رکورد : 1396/3/24
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.