×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي نقش مديريت ارتباط با مشتري در بازاريابي محصولات سبز
پدیدآورندگان : دكتر رضا اسماعيل پور (پديدآور)
نازنين امامقلي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : كنفرانس بين المللي و آنلاين اقتصاد سبز
خلاصه : مديريت ارتباط با مشتري، به عنوان يك ضرورت راهبردي در تمامي سازمانها است. نگرش و رويكرد بسياري از سازمان ها به مديريت ارتباط با مشتري از ديد تكنولوژي و فناوري است. مديريت ارتباط با مشتري مزيتي رقابتي براي سازمانهاست. امروزه شركتها و سازمانها مجبورند به خاطر ارضاي نيازهاي مشتريان و عمل به مسئوليت اجتماعي و حمايت از حقوق مصرف كنندگان، مسائل مربوط به حفظ محيط زيست را در فعاليتهاي خود جاي دهند و بازاريابي سبز به آن بخش از فعاليت ها و محصولاتي اطلاق مي شود كه توسعه و بهبود قيمت گذاري، ترفيع و توزيع كالا به محيط زيست آسيب نمي رسانند.اين تحقيق نيز با هدف بررسي نقش مديريت ارتباط با مشتري در بازاريابي سبز و محصولات سبز آرايشي و بهداشتي انجام گرفته است. جامعه آماري اين تحقيق صنف لوازم آرايش و بهداشتي كل سطح شهر رشت بود كه از اين جامعه، نمونه اي به حجم 131 نفر متشكل از فروشنده هاي لوازم آرايشي و بهداشتي انتخاب شد و ميزان توجه فروشندگان به فروش محصولات سبز و توجه مشتريان به خريد محصولات سبز مورد بررسي گرديد. پس از تشريح پايه هاي نظري و پژوهشي مربوط به مديريت ارتباط با مشتري و بازاريابي سبز، نقش مديريت ارتباط با مشتري بر روي چهار آميخته بازاريابي سبز (محصول،قيمت،توزيع، ترفيع) بررسي شد.پس از تهيه پرسشنامه محقق ساخته و استاندارد سازي پرسشنامه و كنترل روايي و پايايي آن با استفاده از فرمول آلفاي كورنباخ و انجام آزمون نرمال، داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS15 جمع آوري شد و فرضيات اين تحقيق با استفاده از آزمون t مستقل دو نمونه اي و تحليل واريانس مورد تجزيه تحليل قرار گرفت. درپايان ، عناصر آميخته بازاريابي سبز، توسط آزمون فريدمن رتبه بندي شد و مشخص شد كه بين مديريت ارتباط با مشتري و عناصر آميخته بازاريابي سبز رابطه معناداري وجود دارد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-GETOROUD01-GETOROUD01_137.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1393/5/14
تاریخ تغییر رکورد : 1394/8/21
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.