×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: كنترل پايداري پرواز ميكرو پرنده‌ها
پدیدآورندگان : رشته مهندسي مكانيك-دانشكده مهندسي مكانيك (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
مشخصات فیزیکی : جلد1 - ص 138
خلاصه : In this thesis, physical concepts and flight stability control of Micro Aerial Vehicles (MAVs) are investigated. In the beginning, the biomimetic principles and biomimetic concepts of flapping insects are studied. Sensory systems and physical concepts of biomimetic sensors are investigated too. The man-made sensors inspired by biomimetic sensors are introduced. Delayed-stall, Rotational lift and Wake capture are aerodynamics mechanisms that have the most important influence in flapping flight. The dynamic wrench method is applied to derive the mathematical model of aerodynamics mechanisms and body dynamics, including dynamic equations of the system. Dynamics of Piezoelectric actuators obtained by Ansys is integrated into system’s dynamic equations. The flapping flight dynamics is highly nonlinear and the system is under-actuated (number of inputs are less than the number of outputs). Using averaging theory in high frequency nonlinear systems, the original system is approximated by an averaged system and some added virtual inputs (virtual inputs are obtained by parameterization of control inputs) that facilitate the controller design. An appropriate controller (with feedback linearization method) is designed for averaged system and the stability of original system (with this controller) is proved. It is shown that by this method the original system converges to a stable limit cycle. It is proved, if the dynamics of actuator is faster than the dynamics of the original system, the dynamics of the original system and actuator system can be decoupled. This idea, facilitates the controller design. Finally, for hovering and cruising modes of flight an appropriate stable controller (with feedback linearization method) is designed. Although the feedback linearization method depends on the model of the system, the variation band of the model is determined and, it is considered in the controller design.
یادداشت :
بصورت CD هم موجود است
چكيده فارسي و لاتين دارد
عنوان انگليسي: Stability control of micro aerial vehicles
کتابنامه: به فارسی
کتابنامه: به انگلیسی
سي دي به همراه فايل ورد و پي دي اف است.
گرايش طراحي كاربردي
كارشناسي ارشد
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-1595
تاریخ ایجاد رکورد : 1385/9/28
تاریخ تغییر رکورد : 1388/1/31
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.