×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي مفهوم خود در كودكان عقب مانده ذهني آموزش پذير و مقايسه آن با كودكان عادي‭۱۰-۱۳ ‬ساله شهر تهران
پدیدآورندگان : فريبا قهرماني (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : مفهوم خود در كودكان عقب مانده ذهني
وضعیت نشر : دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي ، ، ‭۱۳۷۸‬
خلاصه : اهمیت موضوع پژوهش :شناخت بیشتر کودکان عقب مانده ذهنی و واقف شدن به چگونگی مفهوم خود این کودکان که یکی از مهمترین‌ویژگیهای شخصیتی این کودکان است و می‌تواند بر فرآیند آموزش و پرورش وتوانبخشی این کودکان تاثیر بسزایی داشته باشد .فرضیه‌ها :بین مفهوم خودکودکان عقب مانده ذهنی خفیف و کودکان عادی تفاوت معنادار وجود دارد.بین مفهوم خود دختران عقب مانده ذهنی و دختران عادی تفاوت معناداروجود دارد .بین مفهوم خود دختران و پسران عقب مانده ذهنی تفاوت معناداروجود دارد .بین وضعیت اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها و مفهوم خود کودکان‌رابطه معنادار آماری وجود دارد .فرضیه‭ ۱ ‬و‭ ۲ ‬با‭ ۹۵ ‬درصد اطمینان تائید ونشان دادند که کودکان عقب مانده ذهنی از مفهوم خود پائین‌تری نسبت به‌کودکان عادی برخوردارند و نیز دختران عادی از مفهوم خود بالاتری نسبت به‌دختران عقب مانده برخوردارند .فرضیه سوم با‭ ۹۵ ‬درصد اطمینان رد شد وهیچ تفاوتی بین مفهوم خود دختران و پسران عقب مانده ذهنی وجود ندارد.فرضیه چهارم تایید شد و نشان داد که بین مفهوم خود و وضعیت اقتصادی وفرهنگی خانواده‌ها رابطه وجود دارد .روش تحقیق :زمینه‌ای .جامعه :کلیه‌داانش‌آموزان عادی و عقب مانده ذهنی‭ ۱۰-۱۳ ‬ساله شهر تهران .روش‌نمونه‌برداری :خوشه‌ای و تصادفی ساده .نمونه :‭ ۱۲۰‬دانش‌آموز شامل‭ ۴۰ ‬دخترو‭ ۴۰ ‬پسر عقب مانده ذهنی و‭ ۴۰ ‬دختر عادی‭ ۱۰-۱۳ ‬ساله .ابزار اندازه‌گیری:مقیاس مفهوم خود پیرس هریس )‭۸۰ ‬سوال بلی و خیر .(تجزیه و تحلیل‌داده‌ها :آزمون‭t‬ ، آزمون همبستگی رتبه اسپیرمن .پیشنهادات :انجام این‌پژوهش با نمونه‌های وسیعتر از دانش‌آموزان عادی و عقب مانده .استفاده ازابزارهای اندازه‌گیری مفهوم خود دیگر در پژوهشهای دیگر و مقایسه آن با این‌پژوهش .انجام این پژوهش در دیگر شهرهای کشور و در گروههای سنی دیگر.انجام پژوهشی در باره بررسی مفهوم خود کودکان دارای معلولیت شناختی‌همراه با سایر معلولیتها و مقایسه میزان مفهوم خود در این دو گروه .بررسی‌رابطه بین میزان هوش کودکان عقب مانده ذهنی) آموزش‌پذیر و تربیت پذیر(و کودکان مرزی و مفهوم خود این کودکان
یادداشت :
/استاد راهنما: مریم سیف نراقی
شناسه : 437237
تاریخ ایجاد رکورد : 1393/9/17
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.