×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: تحليل محتواي كتاب راهنماي درس هنر براي معلمان دوره اول ابتدايي از منظر اصول طراحي پيام‌هاي آموزشي
عنوان: :Content Analysis of the Lesson’s Handbook (for First, Second and Third Elementary Teachers) from the Perspective of Instructional Message Design Principles
پدیدآورندگان : ‏فاطمه آقاپور (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : راهنماي معلم هنر دوره اول ابتدايي
تحليل محتوا كيفي
Elementary Art Teacher Guide
اصول طراحي پيام‌هاي آموزشي
Principles of Designing Educational Messages
Qualitative content analysis
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۸
مشخصات فیزیکی : ه،۱۴۲ص. : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : The present study examines the textbook of art lesson (for first, second and third grade elementary teachers) in terms of the principles of educational message design. About the Importance and Position of Art in Schools of the Country Enough to have a defined and independent place in the art curriculum documents and the weekly art school curriculum, but in fact they devote art lessons to other courses. On the other hand, teachers' attitude towards the curriculum is very influential. In order to facilitate the conditions of art education for children, teachers need to focus on art education throughout the curriculum. One of the most accessible and best ways to guide teachers in curriculum implementation is to develop a teacher guide. Content analysis of the Teacher's Handbook informs us of its problems and drawbacks, and the results of it help teacher planners and authors. This research was applied in terms of purpose, and due to the nature of the subject and purpose of the research, it was a descriptive content analysis research method in this research. The population and statistical sample of this research work was Art Handbook (for first, second and third grade elementary teachers) published in. The data collection tool was used in this descriptive, analytical research with content analysis technique. In order to collect the data, the principles of designing educational messages in the Art Guidebook were assessed using a 5-point Likert 5-point researcher-made checklist whose validity was approved by instructors and consultants. Reliability was assessed using the reliability method between examiners and more than half of the codings were consistent. The results showed that the principles of designing educational messages in the Art Teacher's Handbook are at a good level. The average situation in terms of writing, appearance and aesthetics was very desirable; in terms of medium structure and images used, also in the layout dimension, it was relatively desirable. Given this, it is essential that planners and practitioners of the Teacher's Guidebook compilation group pay more attention to the structural, illustrative, and layout aspects of the Art Teacher's Handbook.
یادداشت :
/ فاطمه آقاپور
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۱۲۳-۱۳۵
راهنمای معلم هنر دوره اول ابتدایی،
شناسه : 794737
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/3/20
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.