×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: طراحي برنامه آموزش شناخت اجتماعي با تاكيد بر نظريه ذهن و بررسي اثربخشي آن بر كاركرد اجتماعي كودكان درخود مانده (اتيستيك) با عملكرد بالا
پدیدآورندگان : رضايي (پديدآور)
سعيد (پديدآور)
حسن زاده (پديدآور)
كمال (مشاور)
خرازي (مشاور)
غلامعلي (پديدآور)
افروز (پديدآور)
الهه (مشاور)
حجازي موغاري (مشاور)
گروه مباني رواني آموزش و پرورش-دانشكده روانشناسي وعلوم تربيتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
خلاصه : Development of a Social Cognition Training Program and Study its Effectiveness on Social functionof High- Functional Autistic Children.AbstractSocial cognition impairment and interaction problems are characteristics of people with autism disorder. Social-cognitive impairments are a group of problems in reading and interpreting of self and others sense.And social function, are seriousproblems in making and developing of adapted and appreciated social relation. Purpose of this research was developing social cognition training programbased on theory of mind and studying its effectiveness on social function of High- Functional Autistic (HFA)children.This research was a true experimental research with pretest-posttest and control group design.Statistical universe of this research was all of high functional autistic students studying in the schools for autism in the city of Tehran (Aeenmehrvarzi, besharar, peyambarazam, p.honar).14 HFA students (7 students in the experimental and 7 in the control grope) were selected randomly as a statistical sample from target universe. Independent variable, which is the intervention program, was made in six separate stages, based on the theory of social cognition theory.The designed program before advance implementation was conducted as a pilot study on a small group of target universe (3 students) in 10 sessions.After completion of the defects, the developedprogram (Social cognition) was instructed in 14 sessions (per session 2.5hures) for experimental grope, inpsychology faculty of Tehran University. For the assessment of social function, Scott-Bellini Autism Social Skills profiles (ASSP) have been used. This profile has 45 Items with 4 subscales. The validity of this scale confirmed by specialists and its reliability wasestimated0/940.Gathered data were analyzed by advanced statistical method like T test, repeated measures and analysis of variance. The results have shown that all hypothesis of this research were acceptedsignificantly.The achieved, results have shown a significant difference between the scores of the two groups (experimental and control) in the pre-test and post-test.This suggests that social cognitive training was effectivein improving social functioning in the experimental group. Of course the effectiveness of this program was relatively stable over time. Overall, results showed that social cognition training program, which can serve as an effective therapeutic strategy to be used with high-functioning autistic individuals Keywords: social cognition, social function, high functional autism
یادداشت :
كتابنامه: به فارسي و انگليسي
چكيده: به فارسي و انگليسي
به همراه cd
عوان به انگليسي:A thesis Submitted in partial Fulfillment of The Requirement for The Degree of Doctor of Philosophy in Psychology and Education of Exceptional Children
روانشناسي وآموزش كودكان استثنايي
دكتري
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-262320
تاریخ ایجاد رکورد : 1392/7/22
تاریخ تغییر رکورد : 1392/9/16
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.