×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: راهكارهاي مديريت دانش در جهت افزايش نوآوري و خلاقيت سازمانها
پدیدآورندگان : فرهاد حريري اكبري (پديدآور)
شهروز اربابي (پديدآور)
حميدرضا ابوالحسني (پديدآور)
شهسوار صفايي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : اولين كنفرانس بين المللي اقتصاد، مديريت، حسابداري، علوم اجتماعي
خلاصه : عصر حاضر، عصر تحولات و تغييرات شگرف درفناوري است. عصري كه ساختار فكري آن آكنده از عمقبخشيدن به اطلاعات و توجه به مشاركت نيروي انساني خلاق و دانشگرا بهجاي نيروي انساني عملكردي است. از اينرو، مديريتهوشيار بر آن است تا هرچه بيشتر و بهتر با استفاده از ابزاري بهنام دانش براي رويارويي و مقابله با عوامل عدم اطمينان، حفظ موقعيت و ايجاد خلاقيت و نوآوري جهت گسترش عرصه رقابتي خود برآيد. نوآوري عبارت است از بهرهبرداري از ايدههاي جديد بهنحوي كه ايجاد ارزش افزوده و مزيت رقابتي كند و خلاقيت يعني، شكل دادن تجربههاي پيشين در سازمانبنديهاي تازه است. نوآوري و خلاقيت چه از ديدگاه فردي و چه درونسازماني، ازطريق بهكارگيري روشهاي كاملاً جديد و يا ازطريق بهينهكردن روشهاي موجود و تطابق آنها با شرايط جديد حاصل ميشود. اين امر مستلزم ايناست كه سازمان با ارجنهادن به مديريت دانش و متقابلاً مديريت خلاقيت و نوآوري، آن را بهعنوان يك نياز استراتژيك و ضروري جهت پيشگامي در عرصه رقابتپذيري، در زمره برنامههاي اولويتدار خود قرار دهد. اين پژوهش با استفاده از منابع و ابزارهاي كتابخانهاي متنوع و جديد، نقش مديريت دانش و همچنين بررسي مدلهاي پيشنهادشده جهت افزايش خلاقيت و نوآوري سازماني را بهعنوان يك نياز استراتژيك و ضروري براي يك سازمان جهت پيشگامي در عرصه رقابتپذيري بررسي خواهد كرد
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MECONF01-MECONF01_160.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/8/11
تاریخ تغییر رکورد : 1397/3/7
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.