×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي مهارت هاي مطالعه و اميد تحصيلي در دو گروه از دانش آموزان تيزهوش و عادي
پدیدآورندگان : اعظم خسروي (پديدآور)
نادره سهرابي شگفتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

توصیفگر :
وضعیت نشر : هفتمين كنفرانس بين المللي روانشناسي و علوم اجتماعي
خلاصه : هدف از پژوهش حاضر، تبيين تفاوت مهارت هاي مطالعه و اميد تحصيلي در بين دانشآموزان دبيرستانهاي دوره اول تيزهوشان و عادي است. نمونه آماري پژوهش 388 نفر، شامل 197 نفر دانش آموز تيزهوش و191نفر دانشآموز عادي بودند كه از طريق نمونهگيري تصادفي خوشهاي چند مرحله اي از ميان نواحي چهارگانه آموزش و پرورش شهر شيراز انتخاب شدند. مهارت هاي مطالعه و اميد تحصيلي به ترتيب، از طريق مقياس مهارت مطالعه سهرابي(2015 (و مقياس اميد تحصيلي سهرابي و ساماني(2011 ،(مورد سنجش قرارگرفت. براي تحليل داده هاي پژوهش از شاخص ها و روش هاي آماري شامل ميانگين، انحراف معيار و تحليل واريانس چند متغيره (مانوا) استفاده شد. نتايج رگرسيون چند متغيره نشان داد كه مهارت مطالعه واميد تحصيلي (عامل و گذرگاه)، در دانشآموزان تيزهوشان بيشتر از دانشآموزان عادي است اين تفاوت در دو گروه معنادار بود. پيشنهاد ميشود از نتايج پژوهش حاضر در طراحي برنامه هاي آموزشي دانش اموزان مورد استفاده قرار گيرد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-RAFCON07-RAFCON07_140.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/6/13
تاریخ تغییر رکورد : 1396/6/13
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.