×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: نقش اخلاق حرفه اي در تعهد سازماني، مسئوليت پذيري و وفاداري كاركنان جهت موفقيت سازمانها در كشو رايران
پدیدآورندگان : سيدمحسن اقبالي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : چهارمين كنفرانس بين المللي حسابداري و مديريت و اولين كنفرانس كارآفريني و نوآوري هاي باز
خلاصه : اخلاق حرفه اي يكي از شعبه هاي جديد اخلاق است كه مي كوشد به مسائل اخلاقي حرفه اي گوناگون پاسخ دهد. مقصود از اخلاق حرفه اي مجموعه قواعدي است كه بايد افراد داوطلبانه و براساس نداي وجدان و فطرت خويش در انجام كار حرفه اي رعايت كنند، بدون آنكه الزام خارجي داشته باشند يا در صورت تخلف به مجازاتهاي قانوني دچار شوند. در اين پژوهش منظور از اخلاق حرفه اي اسلامي، يعني پيروي كردن از اصول و قواعد مباحث ديني و الهي ها محسوب مي گردد اصول اخلاق حرفه اي داراي بار و ارزشهاي والايي است كه رعايت آنها در سازمانها و هنجارهاي اجتماعي نقش آفرين است. همچنين رعايت اخلاق حرفه اي قابليت سازمانها را در كسب و كار از طريق ايجاد تعهدسازماني مسئوليت پذيري و وفاداري كاركنان افزايش داده و هزينه هاي جامعه و سازمان يا ركاهش مي دهد. لذا ما در اين پژوهش به بررسي اخلاق حرفه اي در سازمانها به تكيه بر مباحث اسلامي پرداخته ايم. يافته هاي مطالعه ما نشان مي دهد كه رعايت اصول اخلاقي حرفه اي اسلامي در ارتقاي سطح كيفي متغيرهاي سازماني اي همچون تعهد مسئوليت پذيري و وفاداري كاركنان تاثر داشته و به موفقيت سازمانها در تحقق اهدافشان كمك شايان توجهي مي كند.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MOCONF04-MOCONF04_381.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/5/9
تاریخ تغییر رکورد : 1395/9/19
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.