×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: راهكارهاي توسعه فرهنگ نوآوري در سازمانها
پدیدآورندگان : برزو ويسي پور (پديدآور)
سيداكبر نيلي پورطباطبايي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : دومين كنفرانس بين المللي مديريت و حسابداري
خلاصه : امروزه در اكثر كشورها توجه خاصي به نوآوري ، كارآفريني وكارآفرينان مي شود تقويت آنها وايجاد بستر مناسب براي توسعه نوآوري از ابزارهاي پي شرفت اقت صادي ك شور ها وبويژه جوامع در حال تو سعه به شمار مي آيد. هدف از اين تحقيق راهكارهاي توسعه فرهنگ نوآوري در سازمانها است . توسعه فرهنگ نوآوري نيازمند وجود برخي عوامل ومولفه ها است . بسياري از شركتها ميخواهند فرهنگ نوآوري را در سازمان خود ايجاد كنند، فرهنگي كه كارمندان را به پذيرفتن خطراتي تشويق ميكند كه به خلق مح صولات جديد منجر ميشود . پژوهش ها ن شان مي دهد كه سازمان هايي كه تاكيد بي شتري بر نوآوري سازماني دارند نسبت به ديگر سازمان ها موفق ترند. به همين دليل در چند دهه اخير، توجه به نوآوري سازماني به يك ضرورت غيرقابل اجتناب تبديل شده است چرا كه امروزه سازمانها به اهميت نوآوري براي بقاي بلند مدت و پيشتازي در عرصه رقابت پي برده اند و نوآوري و خلاقيت به يكي از دغدغه هاي مديران تبديل گشسته است .همه مديران به دنبال ايجاد سازمان نوآور هستند وليعلي رغم تلاشهاي زياد ، نوآوري در سازمان ها كم است. از سوي ديگر اصلي ترين عامل در شكل دهي رفتارها در هر سازماني فرهنگ سازماني است .درك فرهنگ از اين جهت اهميت دارد كه يك مجموعه از عوامل قوي، پنهان و اغلبناخوداگاه را شامل مي شود كه اگر اين عوامل درك نشوند، ميتوانند هر تلاشي را براي هدايت رفتار سازمان در جهت اهداف مطلوب از بين ببرند. بنابراين فرهنگ نوآوري به عنوان مهمترين عامل در بروز رفتارهاي نوآورانه تلقي مي شود. بكارگيرينوآوري يكي از مهمترين مولفه هاي كارساز ميباشد كه سازمانها بايد آن را در سرلوحه كارها قرار داده و در اين مقاله نقش فرهنگ سازماني كه حامي خلاقيت و نوآوري ميباشد بعنوان يكي از مهم ترين عوامل ذكر ميگردد همچنين به تعاريف نوآوري، فرهنگ ، فرهنگ سازماني ،انواع نوآوري ، نوآوري سازماني ، انواع نوآوري در سازمانها ، عوامل موثر بر نوآوري پرداخته شده است .
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MANAGECONF02-MANAGECONF02_1040.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/6/13
تاریخ تغییر رکورد : 1397/2/31
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.