×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: نقش رسانه ها در اصلاح الگوي مصرف
پدیدآورندگان : متاني , مهرداد (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

توصیفگر :
وضعیت نشر : همايش ملي تبيين علمي اصلاح الگوي مصرف
خلاصه : اهميت ارتباطات با توسعه وسايل ارتباط جمعي به قدري افزايش يافته است كه صاحب‌نظرات معتقدند امروزه همه شئون زندگي به نحوي متأثر از عملكرد رسانه‌هاست و كمتر اقدام مهمي در جوامع انساني امروز بدون حمايت و همراهي رسانه‌هاي جمعي قابل اجراست. ترويج الگوي زندگي در رسانه‌هاي نيز يكي از كاركردهاي رسانه‌هاي جمعي است و در ميان رسانه‌هاي جمعي، راديو و تلويزيون تأثير بيشتري در اين زمينه دارند. به اين ترتيب الگوي زندگي ارائه شده در رسانه‌ها بر عملكرد فردي، اجتماعي و مديريت كلان جامعه اثرگذار است. درباره اين موضوع تحقيقاتي نيز صورت گرفته و نظرهايي در توجيه و تبيين نحوه عمل اين جريان بيان شده است. صاحب‌نظران معتقدند زندگي روزانه مردم بر اساس عاداتي است كه به طور عمده بر اساس عملكرد رسانه‌ها تشكيل مي‌گيرد و مهمتر اينكه مردم ابتدا به رسانه‌ها خو مي‌گيرند و سپس به رفتارهاي ترويج شده از سوي رسانه‌ها عادت مي‌كنند. «زندگي روزمره مبتني بر عادت‌هاست و از رسانه‌ها براي عادت بخشيدن به زندگي استفاده مي‌شود.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ESLAH01-ESLAH01_009.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1388/12/8
تاریخ تغییر رکورد : 1394/9/4
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.