×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: شفاهي كاربران با توجه به نقش ميانجي نگرش مثبت و مشاركت آنلاين در شبكه‌هاي اجتماعي [منبع الكترونيكي](: موردمطالعه: شركت عاليس)
عنوان: :The Impact of Advertising Content on WOM Due to the Mediating Role of Positive Attitude and Online Participation in Social Networking Sites(Case study: Allis Company)
پدیدآورندگان : ‏مهدي رفيع (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : Word of mouth
social media advertising content and its indicators
شبكه‌هاي اجتماعي
Interactivity
مشاركت ودرگيرشدن آنلاين مشاركت‌كنندگان
Entertainment
اطلاعات
سرزنده
نگرش مثبت به پست‌هاي برند
توصيه شفاهي
consumers’ online participation and engagement
محتواي تبليغات
مشوق‌ها
vividness
positive attitude towards brand posts
Incentives
سرگرمي
INFORMATION
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۹
مشخصات فیزیکی : ژ،۱۲۲ص. : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : Due to recent changes in the business world and the development of online space, the useage of social networks has grown and expanded significantly. By increasing the use of social networks by people, businesses and brands are trying to increase the positive attitude, interaction and participation and finally the word of mouth of the people by producing appropriate and attractive advertising content on social networking sites. The purpose of this study is to investigate and determine the impact of advertising content on users' word of mouth with regard to the mediating role of positive attitudes and online participation in social networks. The content of Alis's advertisements on social networks is targeted in this research. The present research is descriptive and survey type and is also practical in terms of purpose type and also quantitative in terms of data. The statistical population consists of students of Allameh Tabatabai University. In this research, first, by using non-probability sampling method and judgmental type, it has been tried to identify active student groups in social networks, and then through available sampling method, it has been tried to select a suitable sample of individuals. The instrument used in this research was an electronic questionnaire which was distributed with 417 questionnaires, considering the possible error, and finally 415 items were returned, all of which were correct and verifiable. Convergent, divergent and structural validity as well as their reliability have been investigated. Structural equations, confirmatory factor analysis and Spss and Amos software were used to analyze the data. The results show that the content of advertisements on social networks has a significant effect on a positive attitude towards brand posts. A positive attitude towards brand posts has a significant effect on consumers’ online participation and engagement. The content of advertisements on social networks has a significant effect on the consumers’ online participation and engagement. Consumers’ online participation and engagement has a significant effect on users' word of mouth. The content of advertisements on social networks has a significant effect on the consumers’ online participation and engagement, considering the mediating role of a positive attitude towards brand posts. The content of advertisements on social networks has a significant effect on the word of mouth of users due to the mediating role of consumers’ online participation and engagement. A positive attitude towards brand posts has a significant effect on users' word of mouth due to the mediating role of consumers’ online participation and engagement.
یادداشت :
/ مهدی رفیع
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۱۱۵-۱۱۹
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 798272
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/8/8
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.