×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Interactive Multimedia Learning(Using Social Media for Peer Education in Single-Player Educational Games)
پدیدآورندگان : Johannes Konert (پديدآور)
SpringerLink (Online service) ; (پديدآور)
نوع : متن
جنس :
صاحب محتوا :

دانشگاه شهید بهشتی (ره)

توصیفگر : Mathematics
Telecommunication
Pedagogic Psychology
Psychology
Education
Educational technology
Applications of Mathematics
Engineering
Computers and Education
Communications Engineering, Networks
وضعیت نشر : Cham : Springer International Publishing :@@@Imprint: Springer ، 2015
مشخصات فیزیکی : online resourceXXII, 220 p. 52 illus., 10 illus. in color
خلاصه : This book introduces new concepts and mechanisms regarding the usage of both social media interactions and artifacts for peer education in digital educational games. Digital games in general, and digital educational games in particular, represent an area with a high potential for interdisciplinary innovation, not only from an information technology standpoint, but also from social science, psychological and didactic perspectives. This book presents an interdisciplinary approach to educational games, which is centered on information technology and aims at: (1) improving digital management by focusing on the exchange of learning outcomes and solution assessment in a peer-to-peer network of learners; (2) achieving digital implementation by using forms of interaction to change the course of educational games; and (3) providing digital support by fostering group-formation processes in educational situations to increase both the effects of educational games and knowledge exchange at the individual level. In addition to a systematic analysis of the relationship between software architecture, educational games and social media applications, the book also presents the implemented IT systems' architectures and algorithmic solutions as well as the resulting applicable evaluation findings from the field of interactive multimedia learning
فهرست مطالب : Introduction -- Related Work -- Approach And Concept for Social Serious Games Creation -- Content Integration Model for Peer Tutoring -- Game Adaptation and Personalization Support -- Peer Group Formation for Learning -- Implemented Scenarios and Evaluation Results -- Conclusions and Outlook
یادداشت :
by Johannes Konert.
Printed edition: ; 9783319102559
شناسه : oai:library.sbu.ac.ir:book_365403
تاریخ ایجاد رکورد : 1397/1/8
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.