×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بربهبود عزت نفس دانش آموزان پسر نابينا
پدیدآورندگان : گروه مباني رواني آموزش و پرورش-دانشكده روانشناسي وعلوم تربيتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
مشخصات فیزیکی : جلد1 - ص ي, 142
خلاصه : In this research, effectiveness of social skills training on self-esteem of visually impaired male students was studied. The Statistical population consisted of all visually impaired students of Shahid Mohebi middle school as experimental group and students of doctor Khazayeli as control group. From the population, 19 students from each group were chosen by purposive sampling. For evaluating of social skills, Matson Evaluation of Social Skills with youngsters (Matson, 1983) and for assessment of self-esteem Coopersmith Self-esteem Inventory (Coopersmith, 1967) were used. The present research design was a sort of quasi-experimental. Instruction schedule of social skill was conducted in eight sessions (90-minutes) in a period of one month- twice a week- on experimental group. After the fulfillment of Instruction schedule, both groups were examined by previous instrument. For measuring participants’ performance after a period of one month from the end of the instruction, both groups were reassessed. The hypotheses were tested by covariance analyses. The results indicated that social skills training were effective in enhancing self-esteem and social skill of visually impaired male students in experimental group. Furthermore, there was a significant difference between self-esteem of partially sighted and visually impaired students.
یادداشت :
عنوان انگليسي: The effect of social skills training on self-esteem on visualy impaired nale students.
كتابنامه: به فارسي و انگليسي
چكيده: به فارسي و انگليسي
رشته روانشناسي وآموزش كودكان استثنايي
كارشناسي ارشد
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-39825
تاریخ ایجاد رکورد : 1386/5/31
تاریخ تغییر رکورد : 1387/10/24
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.