×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Inclusive special education : [electronic resource](evidence-based practices for children with special needs and disabilities)
پدیدآورندگان : Hornby, Garry,author (پديدآور)
نوع : متن
جنس : catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : Inclusive education
Special education
وضعیت نشر : New York, NY : Springer ، c2014
مشخصات فیزیکی : xix, 185 pages : illustrations , digital, PDF file
خلاصه : Although much has been written about both special education and inclusive education, the two concepts and approaches have rarely been addressed within a single volume. Inclusive Special Education: Evidence-Based Practices for Children with Special Needs and Disabilities provides a unique synthesis, setting special education within the context of inclusive education. It posits that to include all children with special educational needs effectively in schools requires an integration of both concepts, approaches, and techniques. Key topics featured in the book include: - Effective teaching strategies for inclusive special education - Teaching children with a wide range of special needs and disabilities - Organization of schools for inclusive special education - Skills for collaborating with professionals and parents - Developing a comprehensive system of inclusive special education Inclusive Special Education is essential reading for scientist-practitioners, researchers, and graduate students in school psychology and counseling, educational psychology, and social work who are concerned with identifying and implementing effective practices and guidelines for children with special needs
فهرست مطالب : Inclusive Special Education : The Need for a New Theory -- From Inclusion and Special Education to Inclusive Special Education -- Teaching Children with a Wide Range of Special Needs and Disabilities -- Effective Teaching Strategies for Inclusive Special Education -- Organization of Schools for Inclusive Special Education -- Working with Parents of Children in Inclusive Special Education -- Skills for Collaborating with Professionals and Parents -- Advanced Skills for Professional Practice in Inclusive Special Education -- Developing a Comprehensive System of Inclusive Special Education
یادداشت :
Garry Hornby
Title from title page of PDF file
Includes bibliographical references (pages 171-181) and index
System requirements: Windows (+xp), with support for Latin texts; Adobe Acrobat Reader (+9), Mozilla FireFox (+23), Internet Explorer (+9), Google Chrome (+23)
Mode of access: World Wide Web
شناسه : 621010
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/8/22
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.