×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: The mandate for social justice advocacy in counselor education: Using service learning to train masters' students as social justice advocates
پدیدآورندگان : Kristi-Anne Lee Wyatt (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : School counseling
Developmental psychology
‭Higher Education‬
وضعیت نشر : The College of William and Mary ، , 2009
خلاصه : Nearly 20 years ago, the field of counseling was charged to take up its historic role of advocating for social justice, however, it appears that counselor education programs are not adequately preparing counseling students to fulfill the mandated role of social justice advocate. Advocacy is a complex role with foundations in multicultural competency (Speight amp; Vera, 2004) that requires the ability to view problems in a multi-systemic fashion. Considering students' ability to engage in social justice concepts is critical in designing educational experiences that will prepare them for the full range of tasks in the counseling profession. Service learning is an academic strategy that links academic content with practical experience focused on solving community problems. In a quasi- experimental design, masters' students enrolled in a community counseling internship course participated in a service learning intervention designed to promote moral development, intellectual development, and social justice advocacy competency. Results indicated that the use of a service learning intervention promoted significant gains in moral developmental levels, as measured by the Defining Issues Test-2 (Rest, Narvaez, Bebeau, Thoma, 1999). A supplemental analysis also revealed significant growth in the advocacy competency domain of Public Information, as measured by the Advocacy Competency Self-Assessment Survey (Batts amp; Ford, 2008). No significant differences were found between the service learning group and the non-service learning group on intellectual development at posttest. The study suggests that advocacy competency and moral development may be promoted through the use of a service learning strategy. Service learning may be a promising approach that can be used by counselor educators to prepare students for the mandated role of social justice advocate..
شناسه : 239391
تاریخ ایجاد رکورد : 1393/9/5
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.