×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: مقايسه ي رابطه عاطفي همسران و رضايت زناشويي در والدين كودكان در خود مانده و عادي
پدیدآورندگان : مرواريد سفري وصال (پديدآور)
غلامعلي افروز (پديدآور)
مهديه صالحي (پديدآور)
نفيسه سفري وصال (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : نخستين همايش ملي علوم تربيتي و روان شناسي
خلاصه : هدف از پژوهش حاضر، مقايسه رابطه عاطفي همسران )قبل از تولد، حين بارداري و بعد از تولد كودك( و رضايت زناشويي در والدين كودكان درخود مانده و عادي بوده است. به همينمنظور تعداد 15 زوج( جمعا 30 نفر) از والدين كودكان خودمانده در مقطع ابتدايي و 19 زوج(جمعا 38 نفر) از والدين كودكان عادي به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب گرديد. داده ها از طريق پرسشنامه رضايتمندي زوجيت افروز و پرسشنامهاي كه توسط متخصصين اين رشته تنظيم شده بود جمع آوري گرديده و براي تجزيه و تحليل داده ها از تحليل عاملي يك راهه و آزمون براون فورسايت استفاده شد. تجزيه و تحليل آماري داده ها نشان ميدهند كه از ميان متغيرهاي فرض شده در پژوهش بين رضايتمندي زوجيت والدين كودكان درخودمانده و عادي و همچنين بين رضايتمندي زوجيت پدران و مادران كودكاندرخودمانده تفاوت معنادار وجود ندارد، اما بين رابطه عاطفي با همسر قبل از بارداري، هنگام بارداري و بعد از تولد كودك با رضايتمندي زوجيت والدين كودكان درخودمانده و عادي تفاوت معنادار وجود دارد. به سخن ديگر، از نظر روابط متقابل عاطفي در دوران بارداري مادر و بعد از تولد فرزند والدين كودكان عادي وضعيت مطلوب تري دارند.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ASMJ01-ASMJ01_0336.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1393/12/17
تاریخ تغییر رکورد : 1394/9/6
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.