×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: نقش زنان در اصلاح الگوي مصرف
پدیدآورندگان : علي كرابي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

توصیفگر :
وضعیت نشر : همايش ملي فرهنگ سازي اصلاح رفتارهاي اقتصادي در ايران امروز
خلاصه : امروزه، رشد لجام گسيخته مصرف گرايي از معضلات بسياري از كشورها است. جامعه و كشور مصرف زده كمتر به خودكفايي خواهد رسيد .اين گرايش در تمامي اقشار جامعه نفوذ كرده است و زنان نيز با آن رابطه اي دوسويه دارند؛ از سويي جمعيت انبوهي از مصرف كنندگان، زناناند و از ديگر سو، زنان بر الگوي مصرف ديگران به ويژه افراد خانواده تأثيرگذارند .پس اصلاح الگوهاي مصرف در هرآنچه نگهداري و حفظ آن اثر مثبت در اقتصاد فرد و جامعه دارد، ضروري به نظر ميرسد. در اين ارتباط، زنان ميتوانند فرهنگ صرفه جويي را درون خانواده نهادينه كنند كه اين خود به فرهنگ سازي در كل جامعه منجر خواهد شد. بخش مهمي از آموزه هاي ديني كه در رابطه با مسائل اقتصادي است ناظر به بيان الگوهاي مصرفي مطلوب از نظر شرع مقدس مي باشد .در اين نوشتار، در ابتدا معيار كلي اسلام در اين زمينه معرفي شده است سپس با طرح مباحث اجتماعي مرتبط با بحث «مصرف گرايي» تأثير تبليغات بر مصرف گرايي زنان مورد بررسي قرارگرفته است .
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ABARKOUH01-ABARKOUH01_133.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1392/6/12
تاریخ تغییر رکورد : 1394/9/6
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.