×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: مقايسه اثربخشي بازيهاي شناختي بر بهبود مهارتهاي اجتماعي كودكان با اختلال طيف اتيسم عملكرد بالا
عنوان: Comparison of the effectiveness of cognitive games (traditional and computerized) on improving the social skills of high_performance autism childrens
پدیدآورندگان : مژگان ‏گلشن (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : cognitive games
اتيسم با عملكرد بالا
Social skills
High-Functioning Autism
مهارت هاي اجتماعي
بازي هاي شناختي
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۶
مشخصات فیزیکی : ز،۶۰ص. : جدول،نمودار،دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : The purpose of this study was to investigate the effectiveness of cognitive games on improving the social skills of children with high-performance autism spectrum disorders. The research method is a semi-experimental design with pre-test and post-test with control group. The statistical population of this study included all children with high-performance autism spectrum disorders in Yazd, who had been trained in autistic schools and schools during the years 1969-96. In a targeted sampling method, a sample of 15 children with high performance autism disorder with a range of eight to twelve years old was selected from the survival center and Neshat School and randomly assigned to three groups of five. The research tool was a Social Skills Profile Questionnaire (Rezaei, 1393), completed by parents of children before and after the intervention. The intervention was conducted in twenty sessions for the experimental group. Prior to the final implementation, a pilot program was applied to two of the statistical samples to determine the validity. One-variable covariance analysis (ANCOVA) was used to investigate the effect of cognitive games teaching on improving the social skills of children with high-performance autism spectrum disorder. The results of the data analysis showed that there is a significant effect between cognitive (traditional and computer) games and the improvement of social skills, including social interaction subscales, social avoidance, unclear and unsafe social behaviors, but the difference between games Traditional and computerized in terms of effectiveness. Therefore, at 95% confidence level, it can be said that cognitive (traditional and computational) education improves social interaction in high-performance autistic children. According to the results of the research, it seems that cognitive games as an intervention and therapeutic factor Effective to improve social skills can be used
یادداشت :
/ مژگان گلشن
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۵۰-۶۸
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 646397
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/12/21
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.