×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Narrative Inquiry
پدیدآورندگان : Vera Caine (پديدآور)
Estefan Andrew (پديدآور)
نوع : متن
جنس : catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : canada
وضعیت نشر : London : : SAGE Publications Ltd ، , 2020
مشخصات فیزیکی : digital, PDF file
خلاصه : s they wrote this article attentive to the focus of this volume of "Review of Research in Education" on "extraordinary pedagogies for working within school settings serving nondominant students" (C. Faltis amp; J. Abedi, 2011, personal communication), the authors held close understandings of ways in which narrative inquiry embodies potential for shaping extraordinary pedagogy in education. They see this potential of narrative inquiry to remake life in classrooms, schools, and beyond as centrally situated in Clandinin and Connelly's (1998) understanding that it is education that lives at the core of narrative inquiry "and not merely the telling of stories." This understanding of narrative inquiry, that is, as attending to and acting on experience by co-inquiring with people who interact in and with classrooms, schools, or in other contexts into living, telling, retelling, and reliving stories of experience, lives at the heart of this article. The authors stay attentive to this understanding in each of the four upcoming parts: "The Transcendent Power of Story," "Turning Toward the Study of Narrative in Academia," "Diverse Methodological Understandings of Narrative in Education Research," and "Narrative Inquiry, Education Pedagogy, and the Composing of Lives." Their attentiveness to this central aspect of ways in which narrative inquiry opens possibilities for shifting stories, and therefore, lives, connects them with the knowing of many people whose thinking in relation with story, narrative, experience, and lives shapes their thinking and living as narrative inquirers. In this way, too, the article draws readers toward the voices of people who share a vision of the centrality of attending to lives, and the making and remaking of lives, as vitally important work in classrooms, schools, and communities. (Contains 11 notes.)
یادداشت :
by Vera Caine, Andrew Estefan amp; D. Jean Clandinin
Title from title page of PDF file
System requirements: Windows (+xp), with support for Latin texts; Adobe Acrobat Reader (+9), Mozilla FireFox (+23), Internet Explorer (+9), Google Chrome (+23)
شناسه : 798558
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/8/20
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.