×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي ارتباط ميان انگيزش خدمات عمومي و رفتار شهروندي سازماني
پدیدآورندگان : صابر (پديدآور)
مسعودي (پديدآور)
آرين (مشاور)
قلي پور (مشاور)
مجتبي (پديدآور)
اميري (پديدآور)
گروه مديريت دولتي-دانشكده مديريت (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
خلاصه : efficiency and effectiveness are among the main goals of organizations. To reach the best performance, it is essential to have well trained and expert employees, willing to go beyond their job descriptions. It is important to identify the factors which make people do tasks beyond and above their duties. The concept of citizenship behavior with its components such as altruism, conscientiousness, and citizenship virtue study these factors and their influence rate.Many elements should be mentioned as having impact over organizational citizenship behavior such as attitudes, job satisfaction, political atmosphere of the organization, procedural justice, and etc. Public service is used to explain the difference between governmental and non-governmental employees. This could be defined as the motivational force encouraging individuals to provide citizens with dignified and meaningful community service. This study strives to identify dimensions of public service motivation and shed a light on their relation with organizational citizenship behaviors.this study is a survey regarding to its information gathering method, which is used to describe the current situation. The population under study is the municipal employees of Kermanshah. The Spearman’s rank correlation coefficient has been calculated for analyzing the information. Results revealed a positive and meaningful correlation between public service motivation components and organizational citizenship behavior elements. There is also a meaningful correlation among the public service motivation components.
یادداشت :
كتابنامه: به فارسي و انگليسي
چكيده: به فارسي و انگليسي
به همراه cd
عنوان به انگليسي:Exploring the Relationship between Public Service Motivation Dimensions and Organization Citizenship Behavior
رشته مديريت دولتي
كارشناسي ارشد
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-265249
تاریخ ایجاد رکورد : 1392/10/21
تاریخ تغییر رکورد : 1393/4/2
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.