×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Technology and the treatment of children with autism spectrum disorder
پدیدآورندگان : -
نوع : متن
جنس : catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : Autism spectrum disorders in children--Treatment
وضعیت نشر : Cham : Springer ، [2016]
مشخصات فیزیکی : 1 online resource. : digital, PDF file
خلاصه : This volume analyzes recent technological breakthroughs in aiding children with autism spectrum disorder (ASD). Chapters offer practical guidance in such areas as assessment, treatment planning, and collaborative intervention. The book also presents findings on hardware and software innovations and emphasizes their effectiveness in clinical practices that are targeted to specific cognitive, social, academic, and motor skill areas. In addition, it describes promising new deficit-reducing and skill-enhancing technologies on the horizon. Featured topics include: Developing and supporting the writing skills of individuals with ASD through assistive technologies. The ways in which visual organizers may support executive function, abstract language comprehension, and social learning. Do-as-I?m-doing situations involving video modeling and autism. The use of technology to facilitate personal, social, and vocational skills in youth with ASD. Evidence-based instruction for students with ASD. The use of mobile technology to support community engagement and independence. Technology and Treatment of Children with Autism Spectrum Disorder is an essential resource for clinicians and related professionals as well as researchers and graduate students across such disciplines as child and school psychology, rehabilitation medicine, educational technology, occupational therapy, speech pathology, and social work.
فهرست مطالب : Acknowledgments; Contents; About the Editor; Contributors; 1 An Introduction; References; 2 AAC for Individuals with Autism Spectrum Disorder: Assessment and Establishing Treatment Goals; Introduction; AAC: Defining AAC: Implications for the Application of AAC to the ASD Population; Types of AAC: Unaided and Aided; Introduction of AAC: Transitioning from Low- to High-Tech AAC Options; Types of High-Tech AAC Options; Primary Areas to Address When Assessing for AAC and Education for the Family; The Evaluation Process and Tools for Assessment
یادداشت :
Teresa A. Cardon, editor.
Title from title page of PDF file
Includes bibliographical references and index.
System requirements: Windows (+xp), with support for Latin texts; Adobe Acrobat Reader (+9), Mozilla FireFox (+23), Internet Explorer (+9), Google Chrome (+23)
Mode of access: World Wide Web
شناسه : 629039
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/8/22
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.