×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: رسانه، مصرف و بازنمايي رسانه اي الگوي مصرف
پدیدآورندگان : ستار صادقي ده چشمه (پديدآور)
آمنه مرتضوي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : كنفرانس بين المللي علوم انساني، روانشناسي و علوم اجتماعي
خلاصه : در جوامع امروزي، مصرف، تنها ارضاي يك دسته از نيازهاي زيستي واقعي نيست، بلكه متضمن نشانه ها، نمادها و ارزش هايياست كه نقش مهمي در هويتسازي، معنادهي به زندگي و خلق سبك هاي زندگي مبتني بر الگوهاي مصرف ايفا مي نمايد.مصرف در دوران جديد، روندي است كه طي آن، فرد با انتخاب الگوي خاصي از مصرف، در حال تلاش براي خلق و حفظهويت خويش است و از اين طريق مي كوشد در تقسيم بندي هاي اجتماعي، هويت خود را به معرض نمايش بگذارد. در اين مياناين رسانه است كه الگوهاي خاص رفتار مصرفي و سبك زندگي را با انواع قشربندي هاي اجتماعي به لحاظ مفهومي پيوند مي-زند و يكي از وجوه مصرف در عصر حاضر، بازنمايي الگوهاي مصرفي در رسانه هاست. رسانه ها نقش بي بديلي در ترويج و اشاعهانگاره هاي مصرف گرايي دارند، نگاهي به عملكرد رسانه ها نشاندهنده اين واقعيت است كه روند كنوني مصرف گرايي، بدونرسانه ها قابل تصور نيست. هدف از پژوهش حاضر كه به شيوه اسنادي صورت گرفته، مطالعه و بررسي ارتباط بين دو متغير«رسانه» و «مصرف» و بازنمايي الگوي مصرف در رسانه هاست كه به اين منظور مهمترين رويكردهاي نظري موجود در باب مصرف مطرح گرديده و سپس فرآيند تأثيرگذاري رسانه بر رفتار مخاطب و بازنمايي الگوي مصرف در رسانه ها مورد تحليل و بررسي قرار گرفته است.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-HPSCONF01-HPSCONF01_169.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1394/11/30
تاریخ تغییر رکورد : 1395/7/15
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.