×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: The Effect ofIntroversion/Extroversion and Learning Style on Iranian EFL Learners’ Oral Performance in Structured Interviews
عنوان: تاثير برون گرايي، درون گرايي و سبك يادگيري فراگيران ايراني زبان انگليسي بر عملكرد آنها در مصاحبه شفاهي سازمان يافته
پدیدآورندگان : شيرين (پديدآور)
اميني (پديدآور)
محمدعلي (پديدآور)
سلماني ندوشن (پديدآور)
شيوا (مشاور)
كيوان پناه مارالاني (مشاور)
گروه علوم انساني-پرديس كيش (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
خلاصه : This study will investigate the influence of personality in the second language learning through determination of the relationship between U-Test participants’ personality traits of introversion/extraversionas well as their oral performance in the structured interviews. It is also designed to explore the relationship between the Iranian EFL learners’ learning styles and their oral performance basedon the structured interview part of the test.The Personality Trait Questionnaire (Al-Shalabi, 2000) was administered on 552 participants of the study who had already taken the standard U-Test of the Kish International Campus of theUniversity of Tehran earlier and interviewed employing speaking cards used for the standard IELTS examination in the structuredinterview.Upon completion of the data analysis, it was found that none of elements comprising introversion/extraversion or learning style was able to predict the oral performance oftheU-Test participants in the structured interviews. The observation of the conducted interviews revealed that it is likely to increase the reliability of an interviewthrough performingit in a structured format. Furthermore, the study also clarified that the conductedU-Test administered at the Kish International Campus of the University of Tehran is rather reliable and trustworthy although its rate of accuracy seems to be acceptable for placement of students.Key words: introversion, extraversion, learning style, U-Test, structured interviews.
یادداشت :
عنوان انگليسي:The Effect ofIntroversion/Extroversion and Learning Style on Iranian EFL Learners’ Oral Performance in Structured Interviews
به همراه cd
كتابنامه: به انگليسي
چكيده: به فارسي و انگليسي
رشته آموزش زبان انگليسي
كارشناسي ارشد
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-261474
تاریخ ایجاد رکورد : 1392/7/5
تاریخ تغییر رکورد : 1392/9/24
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.