×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: طراحي الگوي شايستگي مديرا نآموزشي از ديدگاه قرآن كريم
عنوان: :Designing a competency model for educational managers based on the the Holy Quran Viewpoint
پدیدآورندگان : ‏رمضان پيري‏ (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : ‭Competency Model‬
Validation
مديران‌آموزشي
teachings of the Holy Quran
الگوي شايستگي
طراحي
اعتباريابي
آموزه‌هاي قرآن‌كريم
educational managers
Design
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۸
مشخصات فیزیکی : ن،۲۱۱ص. : جدول،نمودار،دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : The purpose of present research is to design a competency model for educational managers based on the teachings of the Holy Quran. In the qualitative phase of the research, by carefully studying the test of the Holy Quran and appeal related interpretations particularly Al- mizan translation and using the content analysis method, dimensions, components and indices of educational managers competency were extracted in 4 dimensions, 34 components and 167 indices and then were subjected to arbitration, correction and modification using consult with 15 experts. The initial model was codified in 4 dimensions, 32 components and 157 indices. The coding method (Coding reliability) was used to determine the reliability of qualitative data. This means that, in addition to the researcher, coding was done by one other people. The coefficient of agreement between the coders was 0.84 that indicates the relatively high reliability. In the quantitative phase, the data were collected using a questionnaire that completed by 70 experts. Structural equation modeling (confirmatory factor analysis) and partial least squares method were used to analyze the quantitative data and validate the model. In both stages, purposeful sampling was used to select the sample. Reliability and validity of the model were calculated to check the fitting. Model reliability was assessed by three criteria: 1)-Cronbach's alpha, 2) Composite reliability and 3) factor loading coefficients. The convergent and divergent validity of the model was calculated. The sum of these indices represents the desirable fitting of the pattern. Therefore, the designed pattern has enough validity. Based on this model, the competency pattern of educational managers has 4 dimensions, 32 components and 143 indices as follows: a)the value dimension with 5 components of God- centeredness, right orientation, Justice and cruelty, belief in resurrection and futurism and guardianship, and 25 indices. b)attitudinal dimension with 5 components of attitude to being, attitude to human, attitude to the world and hereafter, attitude to management and attitude to supervision, and 25 indices. c) the character dimension with 13 components of sincerity, moderation, hope, trust, piety, God's mention, thanking God, good manners, patience, veracity, fidelity and bailment, and 46 indices. d) Knowledge dimension with 9 components of planning ability, organizing ability, motivating ability, leadership ability, empowerment ability, assessment ability, the ability of creating desirable organizational culture, decision- making ability and supervision and control ability and 47 indices.
یادداشت :
/ رمضان پیری
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۳۸۰-۳۹۷
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 796183
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/4/26
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.