×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: نگاشت شبكه تداعي هاي برند پيام رسان هاي داخلي با استفاده از روش نقشه مفهومي برند [منبع الكترونيكي](: مورد مطالعه: پيام رسان سروش)
عنوان: :Network Mapping Of Internal Messengers Brand Associations (Using Brand Concept Map Method)(Case Study: Soroush Messenger)
پدیدآورندگان : محسن ‏رجائي (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : نقشه مفهومي برند
تداعي هاي برند
Messenger
Brand Concept Map
سروش
پيام رسان
Brand Associations
Soroush
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۸
مشخصات فیزیکی : ط،۱۱۳ص. : جدول،نمودار،دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : With the proliferation of smartphones and the proliferation of mobile Internet by mobile operators, the use of messengers in Iran has grown dramatically. In the absence of proper messenger inside the country, people were encouraged to use foreign messengers, some foreign messengers were able to enjoy good luck due to their proper speed, ease of use, and free access. After some time, several internal messengers attempted to attract more users by providing the proper messenger. In this research, it is attempted to express the viewpoint of the participants towards this messenger by using the brand concept map technique and mapping of Soroush brand concept map so that the internal messenger managers and policymakers can better understand the user attitude.The purpose of this research is applied research and it is descriptive-survey oriented. In this study, 100 people were selected from Tehran, half of whom had Soroush's using experience and the other half had no history of using these messenger. The brand concept map method was done in three stages. In the first stage, important Soroush brand associations were extracted, in the second stage the participants linked the selected associations in the previous stage to each other and the brand, in the third stage, the Soroush messenger brand consensus map was drawn using the individual maps collected in the previous step.The results of the study show that the number of associations expressed by individuals with and without experience of using Soroush messengers is thirteen associations, with only two associations being "Iranian" and "Free Internet" as favorable association has been proposed that is shared by both groups. Among the unfavorable associations, associations of "low speed", "information insecurity", "coercion" and "low users" are common in both groups.
یادداشت :
/ محسن رجائی
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۹۹-۱۰۲
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 770178
تاریخ ایجاد رکورد : 1398/8/23
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.