×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Designing Music Based Developmental Relation Therapy (Floor Time) Program and Evaluating its Effectiveness on Improvement of Communications and Social Skills in Children with Autism Spectrum Disorders
عنوان: طراحي برنامه رابطه درماني تحولي (فلورتايم) بر پايه هنر موسيقي و ارزياب اثربخشي آن در مهارت هاي ارتباطي و اجتماعي كودكان خودمانده ي
پدیدآورندگان : يوسف (پديدآور)
شاهي (پديدآور)
غلامعلي (پديدآور)
افروز (پديدآور)
باقر (مشاور)
غباري بناب (مشاور)
علي اكبر (پديدآور)
ارجمند نيا (پديدآور)
علي (مشاور)
زاده محمدي (مشاور)
گروه مباني رواني آموزش و پرورش-دانشكده روانشناسي وعلوم تربيتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
خلاصه : Abstract Objective: The aim of present study was to designing music based developmental relation therapy (floor time) program and evaluating effectiveness on enhancing communication and social skills of children with autistic spectrum disorder. Methods: The population of this study included all primary schools children at level 1 of autistic spectrum disorder (requiring support), who referred to Tavana Harekat clinic and autism charity center of Tehran in 2015-2016. Sixteen autistic boys and their mothers were conveniently selected and randomly divided in experimental and control groups (N=8). ATEC, GARS-2 and MCRE questionnaires were used to diagnose autism disorder and evaluate the effectiveness of intervention program. In this practical study we used pre- and post-test design with the control group. Results: The results of the analysis of variance, covariance and repeated measure analysis showed that there was a significant difference between intervention and control groups in terms of communicational and social skills and child-mother interaction. Conclusion: The results suggested that floor time music therapy-based intervention program could significantly increase the communication and social skills of children with autistic spectrum disorder.Keywords: Autism, floor time, music, communication, social skill, mother child interaction
یادداشت :
چكيده: به فارسي و انگليسي
كتابنامه: به فارسي و انگليسي
روانشناسي وآموزش كودكان استثنايي
دكتري
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-295511
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/3/4
تاریخ تغییر رکورد : 1395/3/17
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.