×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Investigating Discourse Markers Use in Spoken Language between Iranian TEFL Students and English Native Speakers
پدیدآورندگان : Masoomeh Moosapoor (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

توصیفگر : utterance
Hedges
Discourse Markers
وضعیت نشر : , 2010
مشخصات فیزیکی : 173p.
خلاصه : The theoretical framework of this study embraces a functionally- based account and is grounded on Schiffrin s (1987) notion of - multidimensional model of coherence. It classifies ten discourse markers (so, yeah, right, Ok, you know, well, because, I think, I mean, actually) according to Maschler s (1994) functional paradigm of discourse markers. This study explores the profile of occurrence of these elements in Iranian TEFL students spontaneous speech and contrasts it with the profile of occurrence of the same markers in the spontaneous speech of English native speakers. It also examines the effect of sex on the use of discourse markers in each group (thirty Iranian TEFL learners and thirty English native speakers), and Iranian TEFL students awareness of the pragmatic functions of discourse markers in their speech. The analysis shows the following results: There are differences in the use of discourse markers between two groups; Iranian TEFL students tend to use discourse markers more than native speakers of English; among Iranian TEFL males and females, some discourse markers were produced more in males speech and some other discourse markers were more frequent in females speech; native male and female speakers have made almost the same use of all discourse markers; and finally, it is shown that although Iranian TEFL students have almost the same awareness of the pragmatic functions of discourse markers in their speech as native speakers of English have, since they are overgeneralizing the use of discourse markers in their speech, they may not have acquired the "pragmatics of discourse marker use" as natives peakers have and they sound non native. This study suggests a need to strengthen TEFL students pragmatic competence in spoken language..
یادداشت :
/موسی پور، معصومه
;supervisor: Mansoor Fahim
;advisor: Mohammad Khatib
Bibliography
شناسه : 564796
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/8/17
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.