×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: فرصتها و محدوديتهاي فضاي مجازي براي توسعه كسب و كارها و تجارت الكترونيك در ايران و كشورهاي درحال توسعه
پدیدآورندگان : ايوب محمديان (پديدآور)
مليحه شجاعيان (پديدآور)
نوع : متن
جنس : کتاب راهنما
چاپ
صاحب محتوا :

موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات

توصیفگر : محدوديتهاي فضاي مجازي
زيرساختهاي فضاي مجازي
فضاي مجازي
متوليان فضاي مجازي
كسب و كارهاي اينترنتي
وضعیت نشر : تهران : مركز تحقيقات مخابرات ايران ، 1393
خلاصه : فضای مجازی فرصتهای جدیدی را برای کسب و کارها بوجود آورده است بطوریکه با ایجاد تحول در روشهای داد و ستد، کارها را بسیار ساده تر و امنیت معاملات را بیشتر نموده است. قوانین جدیدی در فضای مجازی در جهت گسترش و توسعه اینگونه کسب و کارها تدوین و نهادها و سازمان های مختلفی در این زمینه فعالیت می نمایند. اما ایجاد یکپارچگی بین نهادهای متولی فضای مجازی برای توسعه کسب و کارها و نیز نبود بسترهای مناسب فنی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی از جمله چالش هایی است که سبب کندی حرکت اینگونه کسب و کارها در فضای مجازی گردیده است. از این رو، در این پژوهش سعی گردیده تا در فصل اول ابتدا با استفاده از نگاشت نهادی وظایف نهادهای متولی در امر گسترش کسب و کارها در حوزه فضای مجازی را مشخص و سپس در فصل دوم با بررسی وضع موجود فضای مجازی کشور برای توسعه کسب و کارها و نیز تجربیات بدست آمده از کشورهای دیگر، فرصتها و محدودیتهای فضای مجازی پیش روی توسعه کسب و کارهای اینترنتی شناسایی گردد. در نهایت در فصل سوم نیز با استفاده از مطالعات صورت پذیرفته در این حوزه در کشورهای مختلف بویژه کشورهای در حال توسعه، راه کارهایی جهت بهبود فضای مجازی برای توسعه اینگونه کسب و کارها ارائه گردیده است.
یادداشت :
کد گزارش 03. SSD.SEG.STR.9234112.03
کد پروژه 9234112
پروژه quot;شناسایی،ترویج و بومی سازی مدلهای کسب و کار در فضای مجازی کشورquot;
شناسه : oai:vlib.itrc.ac.ir/13139
تاریخ ایجاد رکورد : 1398/10/29
تاریخ تغییر رکورد : 1398/10/29
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.