×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: English Language Teacher Education Program in Farhangian University: Appropriacy to Teacher Trainee’s Future Professional Needs
پدیدآورندگان : Hassan Soleimani (پديدآور)
Mehdi Karami (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : انگليسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : چهارمين كنفرانس بين المللي پژوهشهاي كاربردي در مطالعات زبان
خلاصه : A couple of studies and surveys have demonstrated that English teachers have often been blamed for ineffective language learning in Iranian state schools. A new second language teacher education (SLTE) program hasbeen in place in Farhangian University since 2012 and has not yet produced any graduates. Therefore, the aim of thisstudy was to critically reveal the aspects of this program that needed to be improved and/or maintained in order toprevent ineffective training. The evaluation framework of the knowledge base of second language teacher education developed by Jack C. Richards [1] was identified as an appropriate guideline for analyzing the program in this study. The procedure was conducted through collecting data from 150 male and female student-teachers and 5 teachertrainersthrough questionnaires and interviews. A course material analysis was also carried out.The results revealed that the program has many strengths including a large emphasis on theories of teaching, teaching skills, communication skills, and subject matter knowledge, but there were shortcomings, too. It should increase the amount of practice teaching and participation in communities of practice for student-teachers. Enoughtime should be allotted to teaching communication skills in the course materials. Course materials and practicumshould cover pedagogical reasoning skills and decision making more. Student-teachers need to know more about the influence of socio-cultural factors on learning.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ELSCONF04-ELSCONF04_155.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/3/19
تاریخ تغییر رکورد : 1396/3/19
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.