×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Play and social skills for children with autism spectrum disorder
پدیدآورندگان : Charlop, Marjorie H., author (پديدآور)
Ohio Library and Information Network (پديدآور)
نوع : متن
جنس : catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : Autistic children--Behavior modification
Autism spectrum disorders in children
وضعیت نشر : Cham, Switzerland : : Springer ، 2018
مشخصات فیزیکی : 1 online resource : digital, PDF file
خلاصه : This book discusses the deficits in the development and presentation of play behavior and social skills that are considered central characteristics of autism spectrum disorder (ASD). The book explains why play provides an important context for social interactions and how its absence can further exacerbate social deficits over time. It highlights the critical roles of social skills in development, and the social, cognitive, communication, and motor components of play. Chapters offer conceptually and empirically sound play and social skills interventions for children with ASD. Play activities using diverse materials and including interactions with peers and parents are designed to promote positive, effective social behaviors and encourage continued development. The book provides unique strategies that can be tailored to fit individual children's strengths and deficits. Topics featured in this book include: Naturalistic Teaching Strategies (NaTS) for developing play and social skills. Teaching play and social skills with video modeling; Peer-mediated intervention (PMI) strategies that promote positive social interactions between children with ASD and their peers; Visual Activity Schedules and Scripts; Parent-implemented play and social skills intervention. Play and Social Skills for Children with Autism Spectrum Disorder is a must-have resource for researchers, clinicians, and graduate students in clinical child and school psychology, behavioral therapy/rehabilitation, social work, public health, and related psychology, education, and behavioral health fields
فهرست مطالب : Chapter 1. More than Just Fun and Games: Definition, Development, and Intervention for Children's Play and Social Skills -- Chapter 2. New is Not Always Improved: Evidenced-Based Practice in Play and Social Skill Intervention -- Chapter 3. All Children Can Play: Prompting and Modeling Procedures to Teach Play to Children with Autism Spectrum Disorder -- Chapter 4.Keeping it Real: Naturalistic Teaching Strategies (NaTS) for Play and Social Skills -- Chapter 5. Lights, Camera, Action! Teaching Play and Social Skills to Children Video Modeling -- Chapter 6. Visualizing Success: Visual and Script Training Strategies for Teaching Play and Social Skills -- Chapter 7. Want to Play? Peer Mediated Play and Social Skills Intervention -- Chapter 8. The Power of Parents: Parent Implemented Play and Social Skills Intervention -- Chapter 9. Conclusion: Play and Social Skills as Behavioral Cusps
یادداشت :
/ Marjorie H. Charlop, Russell Lang, Mandy Rispoli
Includes bibliographical references and index
Mode of access: World Wide Web
System requirements: Windows (+xp), with support for Latin texts; Adobe Acrobat Reader (+9), Mozilla FireFox (+23), Internet Explorer (+9), Google Chrome (+23)
شناسه : 750104
تاریخ ایجاد رکورد : 1398/6/8
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.