×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي رابطه ويژگي هاي حرفه اي اعضاي هيات علمي با نظر آنان در مورد فرآيند خود-ارزيابي تدريس يادگيري دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران
پدیدآورندگان : سميرا (پديدآور)
عباس تفرشي (پديدآور)
عباس (پديدآور)
بازرگان (پديدآور)
سيدمحمد (مشاور)
ميركمالي (مشاور)
گروه مديريت وبرنامه ريزي آموزشي-دانشكده روانشناسي وعلوم تربيتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
خلاصه : Don’t hidden important vital role of university in development country. The role that was responsible faculty member in their education and guidance to bright horizon is important object that most be consider. Operation evaluation of faculty member in compared to students consolation, office task of group, search activities, published sciatica work and public service have must important in peer acceptance. Self-evaluation or internal evaluation is a process which a unit of higher education motivates professionals to get enthusiastic, on one had to reveal the weaknesses of unit and on the other hand explore the ways to over-come these weaknesses. This paper with purpose determine relationship characterics professional of faculty member with self-evaluation process of Teaching-Learning in the Faculty of Psychology and Educational University of Tehran in academic years 1390-91.searche method is descriptive-correlation and implement measure is questionnaire include two parts. Reality and validity based alpha coefficient obtained 0.95.statectical society is total faculty member faculty that include 44 persons. Because low number of faculty member use from method complete census for sampling. In other to analysis use method chi square convolution showed that 40.4% present of faculty member have above 10 years teaching experience that most is above 20 years. 91.4% present are PHD that 51.4% present inter and 28.1% present outer.havent passes specialized courses 28.6% present and have passed 71.4% present.havent passes teaching learning workshop57.1% present and have passes 429% present. The results also showed that persons who have more work experience their Teaching evaluations are more favorable and faculty members should be more focus on the tasks and monitoring their because showed poor results in its self-evaluation. Results also showed To include continuous assessment of students and encourage students to ask questions The teacher should pay more attention to the course content. The materials organized by faculty member appropriate assessment That should be more attention. self-evaluation of teaching learning is evaluate Highly desirable. There is no significant relationship between characterize faculty member and self-evaluation of teaching learning. Intensity correlation is weak to say no. Key word :Professional Characteristic Faculty Member,Self-Evaluation ,Teaching,Learning.University Of Tehran
یادداشت :
چكيده: به فارسي و انگليسي
كتابنامه: به فارسي و انگليسي
برنامه ريزي آموزشي
كارشناسي ارشد
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-295683
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/3/8
تاریخ تغییر رکورد : 1395/3/19
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.