×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي و مقايسه كارايي روشهاي آموزشياري همسالان و آموزشياري بزرگسالان به يادگيري كودكان عقب مانده ذهني آموزش پذير
پدیدآورندگان : نسرين حجت زاده (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

توصیفگر : آموزشياري همسالان‭Peer tutoring‬
عقب مانده ذهني
يادگيري‭Learning‬
ک‍ودک‍ان
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ‭۱۳۷۵‬
مشخصات فیزیکی : ‮ ‭۸۴‬ص.‬ : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : هدف این پژوهش بررسی اثر آموزشیاری همسالان و آموزشیاری بزرگسالان بر میزان یادگیری املاء دانش‌آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و مقایسه آن با کارایی روش رونویسی است. پرسشها: آیا میزان یادگیری دانش‌آموزان عقب مانده:‭۱ ‬- در روش آموزشیاری همسالان،‭۲ ‬- و بزرگسالان بالاتر از میزان یادگیری دانش‌آموزان عقب مانده‌ایست که از روش معمول رونویسی برای فراگیری استفاده می‌کنند‭۳ ؟‬- آیا میزان یادگیری دانش‌آموزانی که از روش آموزشیاری همسالان استفاده می‌کنند بالاتر از آنهاست که از روش آموزشیاری بزرگسالان استفاده می‌کنند‭ ؟‬جامعه آماری کلیه دانش‌آموزان عقب مانده ذهنی آموزش‌پذیر پایه اول و دوم شهرستان بیرجند بودند. گروه نمونه‭ ۱۸ ‬پسر و‭ ۱۲ ‬دختر بودند که با استفاده از روش‌های تصادفی ساده و همتاسازی با توجه به عامل جنسیت انتخاب شدند. مقایسه آماری با استفاده از روش تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی انجام گرفت. نتیجه بدست آمده نشان داد که با‭ ۹۵ ‬درصد اطمینان می‌توان گفت هر دو روش آموزشیاری همسالان و آموزشیاری بزرگسالان، کارایی بیشتری نسبت به روش معمول رونویسی دارد، ولی تفاوت معنی‌دار، در میزان یادگیری دو گروه، وجود ندارد. بر اساس نتایج این پژوهش، پیشنهاد می‌شود که معلمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت عادی و ویژه، روشهای آموزشیاری همسالان یا بزرگسالان را جایگزین روش سنتی بنمایند تا به این طریق بتوانند والدین و افراد خانواده کودک را در جهت مهارات آموزشی دانش‌آموزان بسیج کنند
یادداشت :
/نسرین حجت زاده
؛استاد راهنما: شهین علیایی زند
؛استاد مشاور: براهنی
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.‭۸۲-۸۳ ‬
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 573711
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/8/18
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.