×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: مصرف رسانه اي با تاكيدبر سبك زندگي زنان شهري
پدیدآورندگان : علي اصغر اصغري (پديدآور)
عباس جهان تيغ (پديدآور)
اشرف باي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

توصیفگر :
وضعیت نشر : همايش بين المللي زنان و زندگي شهري
خلاصه : امروزه فيلم هاي عامه پسند نوعي رسانه محسوب مي گردند كه بر اساس تيوري هاي مطالعات فرهنگي بعنوان يك متن، قرايت ها و خوانش هاي گوناگون و گاه معارض را فراهم مي سازند . اين قرايت ها و خوانش ها نوعي توليد ثانويه محسوب شده و علت ها و انگيزه هاي متعددي را در بر مي گيرد. لذا تحقيق حاضر با بررسي مصرف رسانه اي بين زنان شهري (مطالعه موردي سريال هاي عامه پسند شبكه هاي ماهواره اي) با روش پيمايش، ابزار پرسش نامه و حجم نمونه 400 نفر بين زنان در شهر گرگان به بررسي علت خوانش هاي مختلف فيلم هاي عامه پسند در بين زنان مي پردازد. داده هاي بدست آمده از طريق تكنيك آماري آزمون دوجمله اي (Binomial Test) تجزيه و تحليل شدند كه يافته ها نشان داد 85 درصد پاسخگويان با متغير گريز از واقعيت به خوانش فيلم ها پرداخته و شاخص كمبود عشق از اين متغير براي حل متني خود به وفور عشق در سريال ها روي آورده است. و نتايج به طور كلي حاكي از آن است كه زنان با همذات پنداري با بازيگران سريال ها ، بازنمايي هويت زنانه ، گريز از واقعيت و بازنمايي گذشته از فيلم ها رمزگشايي نموده و به خوانش آنها مي پردازند.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-WULCONF01-WULCONF01_003.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/3/19
تاریخ تغییر رکورد : 1396/5/17
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.