×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Iranian EFL Senior High School Teachers’ and Second-graders’ Perceptions on Motivational Strategies
پدیدآورندگان : Hassan Salmani K (پديدآور)
Mansoura Jaafari (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : انگليسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : همايش ملي زبان، ادبيات و ترجمه در آموزش و پرورش
خلاصه : It is quite complex to motivate EFL students to develop in the target language. These students often face difficulties in learning English and may be demotivated to learn. Research in classroom motivation has found that certain strategies can help these students adopt more positive attitudes and become more motivated in the learning process. The present research is a modified replication of N. N. Bacha and M. Nabhani’s study (Bahous, R., Bacha, N. N., Nabhani, M, 33-43. 2011) It investigates the perceptions through interviewing students and surveying teachers’ views in an EFL Program of the problems that prevent these students from learning in the English classes related to motivation. Findings show that learners are not motivated to learn English because of an over-focus on reading and writing skills with very little new learning experiences, uninteresting materials, and unclear links between language courses and their majors or future careers. Results also indicate that teachers complain of unmotivated students and pre-structured or prescribed syllabi leaving little room for communicative methods. Implications are made for the classroom.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-ELLTE02-ELLTE02_111.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/9/25
تاریخ تغییر رکورد : 1395/9/25
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.