×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: تأثير آموزش كاركرد اجرايي بر كاركرد اجرايي (رفتار شناختي) كودكان در خودمانده با عملكرد بالا
پدیدآورندگان : ديانا حبيبي (پديدآور)
مهدي قدرتي ميركوهي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : دومين همايش علمي پژوهشي علوم تربيتي و روانشناسي آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي ايران
خلاصه : پژوهش حاضر به منظور تعيين اثر بخشي آموزش كاركرد اجرايي بر رفتارهاي اجتماعي و شناختي كودكان درخودمانده طراحيشده است. جامعه پژوهش را كليه كودكان پسر 11-8 ساله مبتلا به اوتيسم (درخودمانده) شهر تهران در سال 1394) كه بصورت در دسترس و هدفمند مي باشد تشكيل مي داد كه از اين ميان 30 نفر به شيوه تصادفي ساده به عنوان حجم نمونه انتخاب و دردو گروه آزمايشي و يك گروه كنترل گمارده شدند. پژوهش حاضر از نوع تحقيقات آزمايشي است كه به صورت مداخله اي انجامشده است. طرح پژوهش از نوع پيش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش آزمون برج لندن، و مصاحبه باليني طيف كودكان اتيسم مبتني بر DSM5 بود. براي تحليل داده ها از روش تحليل كوواريانس استفاده شد.نتايج بدست آمده نشان داد كه: آموزش كاركرد اجرايي كاركرد اجرايي (رفتارشناختي) كودكان درخودمانده با عملكرد بالا مؤثر است.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-PSCONF02-PSCONF02_317.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1394/10/30
تاریخ تغییر رکورد : 1394/10/30
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.