×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي ارتباط بازاريابي اجتماعي خدمات سلامت و رضايتمندي و وفاداري مشتريان اينگونه خدمات
پدیدآورندگان : محمد رحمت زايي (پديدآور)
رويا رحمت زايي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : سومين كنفرانس جهاني مديريت، اقتصاد حسابداري و علوم انساني در آغاز هزاره سوم
خلاصه : كاربرد وسيع دانش بازاريابي در بنگاه هاي اقتصادي به گسترش دامنه آن در حوزه هاي دولتي وغيرانتفاعي منجرشده است ( خادمي، مهدي ومحبي، حامد 1389 ). درصورتيكه ازاصول بازاريابي تجاري براي فروش افكار، نگرش ها و رفتارها استفاده شود به آن بازاريابي اجتماعي گفته مي شود (محمدي و همكاران 1385 ) . در حوزه سلامت از ديدگاه بازاريابي اجتماعي به عنوان يك رويكرد منظم و سازماندهي شده براي ارتقاي سلامت عمومي و ارتباطات استفاده مي شود (پارساييان 1389 ). رضايت از خدمات، شاخص مناسبي براي سنجش كيفيت خدمات و نحوه ارايه آن، از نظر گيرندگان خدمت است كه تطبيق كالا يا خدمت را با نيازها و انتظارات مشتريان امكان پذيرمي سازد . رضايت نداشتن از خدمات سلامت عواقب نامطلوبي از جمله عدم وفاداري ( استفاده مجدد) خدمات را بدنبال دارد (مدني وهمكارن 1388 ). پژوهش حاضر با هدف بررسي ارتباط بازاريابي اجتماعي خدمات سلامت و رضايتمندي و وفاداري گيرندگان خدمات سلامت در واحدهاي مورد مطالعه صورت گرفت. روش بررسي : پژوهش حاضر يك مطالعه توصيفي بر روي 339 مراجعه كننده به 9 مركز بهداشتي و دماني جهت دريافت خدمات بهداشتي درماني در شهرستان زهك ( از استان سيستان و بلوچستان ) در سال 1390-1391 صورت گرفت . ابزار گرد آوري اطلاعات پرسشنامه بود كه در 3 بخش طراحي شده و به صورت حضوري توسط مردم تكميل گرديد. بخش سوم آن مربوط به سوالات رضايتمندي و وفاداري بود. يافته ها: نتايج نشان داد بين بازاريابي اجتماعي خدمات سلامت و رضايت مندي و نيز وفاداري استفاده از خدمات سلامت ارتباط معني داري وجود دارد . همچنين نتايج نشان داد كه ارتباط معني دار آماري از نظر رضايتمندي و وفاداري در بين زنان و مردان و جود داشت ، بطوري كه زنان نسبت به مردان از خدمات سلامت راضي تر و وفادارتر بوده اند .بحث و نتيجه گيري: از نتايج بدست آمده از اين پژوهش مي توان دريافت كه ارايه كنندگان خدمات سلامت (خصوصا در بخش دولتي ) با انجام بازاريابي اجتماعي به اهداف برنامه هاي بهداشتي خود به نحو مطلوب تري دست خواهند يافت، در صورتي كه ازروش بازاريابي اجتماعي خدمات سلامت صحيح استفاده نمايند.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MEAHBTM03-MEAHBTM03_266.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/3/19
تاریخ تغییر رکورد : 1396/3/19
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.