×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: پرورش تفكر انتقادي در كودكان؛ گامي به سوي تحول در آموزش
پدیدآورندگان : سهيلا جليليان (پديدآور)
الهام ضميري (پديدآور)
وجيهه نجاتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : كنفرانس ملي آموزش و توسعه منابع انساني
خلاصه : هدف از اين مطالعه بررسي مباني نظري برنامه پرورش تفکر انتقادي براي کودکان در راستاي تحول در آموزش است. روش تحقيق مورد استفاده در اين پژوهش روش توصيفي تحليلي است. در اين بررسي ابتدا تعاريف – مختلفي از تفکر انتقادي ارائه شده است. سپس به ضرورت و اهميت تفکر انتقادي، پرورش مهارت تفکر انتقادي، شيوهي آموزش اين تفکر، نقش نظام آموزشي و در پايان به نقش بازي به عنوان يکي از بهترين و لذتبخشترين سبکها در پرورش تفکر براي کودکان پرداخته شده است. نتايج پژوهش حاکي از آن است که تفکر انتقادي مهارتي است که در طول زمان توسعه مييابد و شکلگيري چنين تفکري در کودکان تصادفينيست و نيازمند آموزشها و ايجاد زمينههاي مساعد براي پرورش اين نوع تفکر ميباشد. بر اين اساس، نظام آموزشي بايد به جاي انتقال صرف اطلاعات به فراگيران، موقعيتهاي مناسب را براي پرورش تفکر انتقادي در کودکان فراهم آورد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-EDHRCONF01-EDHRCONF01_086.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/8/5
تاریخ تغییر رکورد : 1395/10/15
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.