×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: تأثير آموزش برنامه درسي علوم اجتماعي متوسطه دوم بر جرأت ورزي دانش آموزان پسر
عنوان: :Effectiveness of educating the social science program in second period of high school on assertiveness skill in boy students
پدیدآورندگان : موسي ‏سليماني ‏ (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : second period of high school
جرأت ورزي
متوسطه دوره دوم
assertiveness
social science program
برنامه درسي علوم اجتماعي
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي، دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي ، ، ۱۳۹۵
مشخصات فیزیکی : ‮ض، ب، ‭۶۹‬ص.‬ : جدول، دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : The purpose of current research was to detemine the Effectiveness of educating the social science program on assertiveness in boy students of schools in Karaj three district education office. In this study statistical universe included the all of 4th grade of second period of high school in Karaj tree district education office who were educated in the academic year 93-94. As statistical sample, 50 students (25 students for experimental group and 25 students for evidence group) were chosen in a cluster selection. Social science program were educated to experimental group (16 sessions for 45 minutes). later assertiveness scores of both experimental group and evidence group were collected for fist stage (before educating) and second stage (back of educating), and amuant of assertiveness in students (assertiveness scores) of experimental group and evidence group were compared. That is the collected data from the research sample was analyzed with the usage of spss-19 and statistical way of covariance analysis, and the result are as follow: Educating the social science program were effective on increase of assertiveness in boy students (Plt;0/05). Educating the social science program were effective on rejecting request in boy students (Plt;0/05). Educating the science program were effective on expressing feelings in boy students (Plt;0/05). Educating the science program were effective on coping whit and acceptance criticism in boy students (Plt;0/05). Educating the science program were effective on self-assertion in situations that need help in boy students (Plt;0/05).
یادداشت :
/ موسی سلیمانی
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۶۲-۶۹
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 540949
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/11/18
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.