×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Essentials of specific learning disability identification
پدیدآورندگان : Dawn p. Flanagan (پديدآور)
نوع : متن
جنس : catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : Learning disabled children--Education--United States
Learning disabilities--United States
وضعیت نشر : Hoboken, N.J : Wiley ، c2011
مشخصات فیزیکی : xix, 411 p. : ill. , digital, PDF file
خلاصه : "This newest addition to the Essentials series presents the latest research and information from leading scholars and researchers in the field of learning disabilities. With multiple perspectives spanning several different theoretical orientations and offering several different approaches to SLD identification--from RTI methods to cognitive strengths and weaknesses approaches--this volume offers step-by-step information on accurately identifying learning disabilities. This is essential reading for professionals who work with children and youth who may be at risk for learning disabilities"--
فهرست مطالب : Overview of specific learning disabilities / Marlene Sotelo-Dynega, Dawn p. Flanagan, and Vincent C. Alfonso -- How SLD manifests in reading / Steven Feifer -- How SLD manifests in mathematics / David C. Geary, Mary K. Hoard, and Drew H. Bailey -- How SLD manifests in writing / Nancy Mather and Barbara J. Wendling -- How SLD manifests in oral expression and listening comprehension / Elisabeth H. Wiig -- A Response to Intervention (RTI) approach to SLD identification / Jack M. Fletcher, Amy E. Barth, and Karla K. Stuebing -- The discrepancy/consistency approach to SLD identification using the PASS theory / Jack A. Naglieri -- RTI and cognitive hypothesis testing for identification and intervention of specific learning disabilities : the best of both worlds / James B. Hale, Kirby L. Wycoff, and Catherine A. Fiorello -- Evidence-based differential diagnosis and treatment of reading disabilities with and without comorbidities in oral language, writing, and math : prevention, problem-solving consultation, and specialized instruction / Virginia W. Berninger -- A CHC-based operational definition of SLD : integrating multiple data sources and multiple data-gathering methods / Dawn p. Flanagan, Vincent C. Alfonso, and Jennifer T. Mascolo -- Separating cultural and linguistic differences (CLD) from specific learning disability (SLD) in the evaluation of diverse students : difference or disorder? / Samuel O. Ortiz.
یادداشت :
Dawn p. Flanagan, Vincent C. Alfonso.
Title from title page of PDF file
Includes bibliographical references (p. 327-373) and indexes.
System requirements: Windows (+xp), with support for Latin texts; Adobe Acrobat Reader (+9), Mozilla FireFox (+23), Internet Explorer (+9), Google Chrome (+23)
Mode of access: World Wide Web
شناسه : 553828
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/1/21
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.