×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: رابطه جهت گيري بازاريابي الكترونيك با هم آفريني ارزش با تعديل گري استراتژي بازاريابي [منبع الكترونيكي](: مورد مطالعه: هتل هاي 4 و 5 ستاره ايران)
عنوان: :The Relationship between Electronic Marketing Orientation and Value Co-creation by Moderating Role Of Marketing Strategy(The Case: 4 and 5 Star Hotels in Iran)
پدیدآورندگان : محمد حبيب ‏كاظمي (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : هم آفريني ارزش
‭value creation‬
جهت گيري بازاريابي الكترونيك
E-marketing orientation
‭marketing strategy‬
استراتژي بازاريابي
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۹
مشخصات فیزیکی : ز،۹۵ص. : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : Today, the services that should be provided to the tourism sector and the provision of services to these sectors have been widely developed in the context of the Internet, which shows that hotels are highly oriented towards businesses based on cyberspace. Also, the hotels that offer these services have various and sometimes different strategies, and each of them tries to gain value for itself and its customers through appropriate services. In order to create better value for the customer and the seller in an environment such as hotel management, e-marketing capabilities should be used and in this regard, the role of marketing strategy should not be considered, so in this study to examine the relationship of marketing orientation. Electronics and value creation are addressed by modifying marketing strategies. This research is in the category of applied research in terms of purpose, because the results of the research can significantly help in the direction of e-marketing and create added value for hotels and customers. And in terms of implementation method, it is in the category of causal research. This is because the effect of several variables and their effects on each other is examined and the survey is conducted using data collection field tools. The data collection tool is a structured questionnaire that includes demographic components and 49 main questions in line with each of the research variables. The population size is120, 5 and 5 star hotels in the whole country and using Cochran's formula is a sample size of 90 people. Also, the sampling method in this dissertation is simple random cluster. Based on the results of this study, e-marketing orientation and value creation are related, and marketing strategy has a role in the relationship between e-marketing orientation and value creation, which influences the effect of e-marketing orientation on value creation 0.903 and modifying the marketing strategy reduces this effect to 0.205. According to the results of this study, value creation can be greatly enhanced by increasing e-marketing. Also, the study of the effectiveness of sub-variables shows that value added for the customer has a higher factor burden than value added for the seller and among the e-marketing variables, the highest factor load is related to the implementation variables and philosophy
یادداشت :
/ محمد حبیب کاظمی
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۸۴-۸۹
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 798488
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/8/20
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.