×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: خلاقيت و نوآوري در مديريت سازمانها ونهادها
پدیدآورندگان : سيما مهدي شيشوان (پديدآور)
مينا مهدي شيشوان (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : كنفرانس بين المللي حسابداري و مديريت
خلاصه : هدف تحقيق حاضر بررسي خلاقيت و نوآوري در مديريت سازمانها و نهادها است پيوسته اين سوال مطرح است كه چرا كشوري پيشرفت كرده در حالي كه كشور مشابه كه از نظر منابع اوليه و امكانات بهره وري داراي شرايط بهتري بوده، عقب مانده است. چه عامل مهمي در شرايط مشابه باعث پيشرفت و موفقيت بعضي (كشور - گروه فرد) و باعث عقب ماندگي عملكرد ناصحيح بعضي ديگر مي شود؟ در سال هاي اخير، تلاشهاي وسيعي به وسيله بسياري از سازمانها براي ترغيب افراد خود به خلاقيت و نوآوري انجم گرفته است. در اين مقاله مفهم و جايگاه خلاقيت و نوآوري شرايط ايجاد اين مولفه ها و همچنين ويژگي هاي افرا و سازمانهاي خلاق و نوآور تبيين شده است. با شتاب روزافزون تحولات و دگرگوني ها در دنياي كنوني كه عصر اطلاعات و ارتباطات است به دليل بي ثباتي و تغير پذيري و نيز غير قابل پيش بيني بودن اين تغييرات، آنچه كه كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي در حال توسعه را در جهت افزايش و بهره وري و پيشرفت ترقي آنها مدد مي رساند. افزايش خلاقيت در سازمانها مي تواند به ارتقاي كميت و كيفيت خدمات، كاهش هزينه ها، جلوگيري از اتلاف منابع، كاهش بوروكراسي، افزايش رقابت، افزايش كارايي و بهره وري، ايجاد انگيزش و رضايت شغلي در كاركنان منجر گردد. خلاقيت داراي سه مولفه است: تخصص، تفكر خلاق و انيگزش كه مي تواند دروني وبيروني باشد، مديران روي هر سه اين خصوصيات مي توانند اثر گذارند ولي بر روي انگزش كاركنان بيشتر از دومولفه ديگر تأثيرگذار هستند.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-MOCONF01-MOCONF01_0571.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1394/8/29
تاریخ تغییر رکورد : 1395/6/28
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.