×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي مؤلفه‌هاي مؤثر بر الگوي انتخاب و ترجيحات مصرف‌كننده در جهت حمايت از توليدات داخلي در راستاي تحقق بند 8 سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي
پدیدآورندگان : عليرضا تاجه‌بند (پديدآور)
دانشگاه امام صادق(ع) (پديدآور)
معارف اسلامي و اقتصاد (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

دانشگاه امام صادق

توصیفگر : ملي گرايي
حمايت گرايي
Economic Warfare
Domestic Productions
جنگ اقتصادي
Deontologism
Protectionism
تكليف گرايي
توليد داخلي
Nationalism
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه امام صادق(ع).دانشكده معارف اسلامي و اقتصاد ، ، ۱۳۹۷
مشخصات فیزیکی : ۱۶۰ص.
خلاصه : Iran has long been engaged in a complex and widespread phenomenon of economic warfare, and one of the weaknesses that the enemies focus on are the shortcomings in the pattern of consumption of society. The lack of preference for using domestic commodities against foreign commodities is one of the main disadvantages of the country's general consumption patterns. In this regard, one of the strategies available in Moghavemati policies, support of national production and the promotion of consumption of domestic goods.In this research, with regard to the above policy, we have tried to present solutions to solve the don't consuming of domestic products problem. Therefore, in this paper, based on library studies and an analytical-descriptive approach, the reasons for the lack of support of domestic products of high or low quality versus their external samples will be explicitly discussed, and discussed in the next step, using Islamic teachings, principles and strategies to modify the pattern of choice of consumers and encourage them to support all kinds of internal production.Reinforcing the faith and certainty of consumers, to use the capacity of reference groups, effective protectionism of domestic commodities, as well as redefining the concept of rationality based on Islamic vision, and reform, growth and evolution it through more links with the system of spiritual concepts such as Theism, Deontologism, Altruism, National identitism, Dignity-seeking and Independence-seeking as the proposed policies and strategies of this study to "strengthen the will", "change motivation" and "correct the beliefs" of consumers, and finally change their selection pattern to prefer domestic products of high or low quality It was suggested.
یادداشت :
/ علیرضا تاجه‌بند
چكيده ها: فارسي - عربي- انگليسي
شناسه : 408964
تاریخ ایجاد رکورد : 1397/9/13
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.