×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي شكل گيري مفهوم پول و ارزش آن در ذهن كودكان ۳ تا ۱۲ سالهاستان تهران، شهرستان اسلامشهر
عنوان: :Concept formation of money in the mind of Children aged 3 to 12 years in Tehran
پدیدآورندگان : ‏سهيل ارجمند (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : روانشناسي تحولي
شكل‌گيري مفهوم
كودك
كارت بانكي
پس‌انداز
كاربرد پول
پول توجيبي
Developmental psychology
Application of money
Origin of money
Saving
مبادله
Concept Formation
Allowance
مفهوم پول
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۸
مشخصات فیزیکی : ز،۸۶ص. : جدول،نمودار،دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : Introduction: One of the applications of developmental psychology is to know how different concepts evolve and develop in children. Considering the importance of money in life, studying it would be reasonable; yet, there are so few studies on the concept of money in children. Our goal is to study and investigate its development in children and to find factors affecting the development of money.Method: This study was done with a qualitative method. The population under study is children in ages 3 to 13 of Tehran province. 95 children were chosen randomly from schools and kindergartens of Islamshahr city. Piaget’s clinical interview was used and interviews were carried out in two different phases, namely question and answer, and buy and sell game. Data was recorded, coded, and analyzed accordingly.Results: The results of our analysis are shown in 6 different axis and in 6 different concepts. Children’s responses were divided to different stages based on the frequency and underlying logic of children. Our results show that every concept had a developmental trend. Moreover, each concept had several stages from its conceive to its complete development. The frequency of children in each stage increased with age. There was a difference in boys’ and girls’ concepts of money, its origin, and buying and selling with it, but in other stages no significant difference was observed. The effect of experience on the children’s developmental stage was evident, but no effect of saving, allowance, and children’s overall developmental stage was seen.Discussion: It seems that concepts relating to money and its value have a developmental trend and the simple concepts become more sophisticated with age increase. Differences seen between boys and girls are more related to their social experiences rather than their gender. These experiences have an apparent effect on child’s developmental stage. Also, abstract concepts relating to debit cards become more advanced when children enter Piaget’s formal operational stage.
یادداشت :
/ سهیل ارجمند
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۷۷-۸۲
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 795940
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/4/23
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.