×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Evidence-based reading instruction for English language learners in preschool through sixth grades: A meta-analysis of group design studies
پدیدآورندگان : Insoon Han (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

توصیفگر : reading instruction
Literacy
Special education
Curriculum development
وضعیت نشر : University of Minnesota ، , 2009
خلاصه : The purpose of the study was to synthesize research studies that examined reading instruction for English language learners (ELL) in preschool through sixth grades. Specific goals were to determine the availability of reading instruction for ELLs, the effects of that instruction, and which instructional programs can be considered evidence-based. An extensive search of the research studies identified 29 studies employing group design published in peer-reviewed journals since 1967, which yielded 44 samples with a total of 225 effect sizes. Findings revealed that at both tier 1 and 2, there are more than 10 instructional programs that address phonemic awareness and phonics instruction at preschool to 2 nd grade levels, but there were no phonemic awareness and phonics instruction for third to sixth graders. The overall effect of reading instruction was moderate, with a mean ES of 0.50. HLM revealed that factors strengthen the effect were: English as a language of intervention; a session lasted 45 min or less; upper grade level; single grade; average or higher SES; and lower study quality. Three evidence-based or promising practices from 13 programs were identified; Keyword method, Proactive Reading and Peer-Assisted Learning Strategies. The research community should continue to reinforce efforts to improve the quality of research while seeking strong support for rigorous research from policy makers to empower ELL students who are otherwise likely to be at-risk readers by providing them with evidence-based reading instruction..
شناسه : 570321
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/8/18
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.