×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي خود آگاهي، مقابله با هيجان و مهارتهاي ارتباطي برخود پنداره دانش آموزان پسر چهارم ابتدايي ناحيه دو شهرستان كرج
عنوان: :The effectiveness of self-awareness skills, excitement coping skills, and communication skills training on the self-concept of 4th grade boys’ school in district 2 in Karaj countyis ۲th area in the academic year of 2013-14
پدیدآورندگان : اسماعيل قرباني‏ (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : مقابله با هيجان
‭Communication skills‬
خودآگاهي
Self-awareness
‭self-concept‬
مهارتهاي ارتباطي
excitement coping
خود پنداره
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۳
مشخصات فیزیکی : ‮خ،‭۹۱‬ص.‬ : جدول،نمودار،دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : : پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خود آگاهی ، مقابله با هیجان و مهارت های ارتباطی بر خودپنداره دانش آموزان پسر چهارم ابتدایی انجام شد. روش پژوهش انجام شده از نوع مطالعات نیمه آزمايشي است كه در آن از طرح پیش آزمون و پس آزمون استفاده شده است . در اين پژوهش از سه گروه ، پيش آزمون گرفته شد و برای هر سه گروه متغير مستقل كه در اين پژوهش آموزش مهارت های زندگی به شیوه گروهی است اجرا شد و بعد از اجرا ی مجدد آزمون سه گروه (خود آگاهی ،مقابله با هیجان و مهارت های ارتباطی) تحت آزمون نهایی به عنوان پس آزمون قرار گرفتند.جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت از کلیه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مدارس پسرانه ناحیه دو کرج است. از بین کلیه مدارس ابتدایی پسرانه ناحیه دو کرج، با روش نمونه گیری تصادفی ساده یک مدرسه انتخاب می شود. پس از اجرای آزمون "مقیاس خودپنداره کودکان" بر روی کلیه آزمودنی ها، 45 نفر از دانش آموزانی که نمره پایین تری ( کمتر از 28) کسب کنند، انتخاب شده و در سه گروه (در هر گروه 15 نفر) قرار گرفتند. جهت جمع آوری داده‌های پژوهش از پرسشنامه مقیاس خودپنداره کودکان( پیرز هریس/ PHCSCS)استفاده گردید. تحلیل داده‌های پژوهش با استفاده از آزمون تی جفت شده جهت مقایسه خودپنداره در هر سه گروه در قبل و بعد از آموزش انجام شد. یافته های این تحقیق بیانگر آن است که :1-آموزش مهارت خود آگاهی منجر به افزایش میزان خود پنداره در دانش آموزان شده است(01/0plt; ).2- آموزش مهارت مقابله با هیجان منجر به افزایش میزان خود پنداره در دانش آموزان شده است(01/0plt; ).3- آموزش مهارت های ارتباطی منجر به افزایش میزان خود پنداره در دانش آموزان شده است(01/0plt; ).نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهاد می‌گردد آموزش مهارت های خود آگاهی،مهارت مقابله با هیجان و مهارت های ارتباطی مورد توجه دست اندر کاران آموزش و پرورش قرار گیرد
یادداشت :
/ اسماعیل قربانی
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۸۰-۸۵
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 595399
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/6/27
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.