×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: Early intervention for young children with autism spectrum disorder
پدیدآورندگان : Ohio Library and Information Network (پديدآور)
نوع : متن
جنس : catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : Autism Spectrum Disorder--therapy
Autistic children--Treatment
Behavior Therapy--methods
Autism spectrum disorders in children
Early Intervention (Education)--methods
Child
Early Medical Intervention--methods
وضعیت نشر : Cham : Springer International Publishing :$bImprint: Springer ، 2016
مشخصات فیزیکی : 1 online resource (XX, 301 pages 5 illus., 1 illus. in color) : digital, PDF file
خلاصه : This book examines early intensive behavioral intervention (EIBI) programs for young children with autism spectrum disorder (ASD). It analyzes current research on early intervention (EI) and explains the importance of accurate, timely detection of ASD in facilitating the use of EI. Chapters address five widely researched EIBI approaches: Discrete Trial Training, Pivotal Response Training, the Early Start Denver Model, Prelinguistic Milieu Teaching, and Enhanced Milieu Teaching. This in-depth study of current EIBI approaches offers a rigorous guide to earlier and more intensive interventions for children with ASD, leading to greater autonomy and improved later life outcomes for individuals. Featured topics include: Parent-implemented interventions and related issues. Evaluations of controversial interventions used with children with ASD. Factors contributing to rising ASD prevalence. Obstacles to obtaining accurate ASD diagnosis in young children. Early Intervention for Young Children with Autism Spectrum Disorder is an essential resource for researchers, clinicians, and graduate students in developmental, clinical child, and school psychology, behavioral therapy/rehabilitation, social work, public health, educational policy and politics, and related psychology and behavioral health fields
فهرست مطالب : Dedication; Preface; Contents; About the Editors; About the Contributors; Contributors; Chapter 1: Overview of Early Intensive Behavioral Intervention for Children with Autism; Introduction; Why Are Interventions for Autism Not Based on Etiology?; Biological and Nature-Based Etiological Theories; Environmental and Nurture-Based Etiological Theories; Early Intervention; Intensive Intervention; Behavioral Intervention; References; Chapter 2: Early Diagnostic Assessment; Introduction; DSM-5 Diagnostic Criteria for ASD; Prevalence of ASD
یادداشت :
Russell Land, Terry B. Hancock, Nirbhay N. Singh, editors
Title from title page of PDF file
Includes bibliographical references at the end of each chapters and index
System requirements: Windows (+xp), with support for Latin texts; Adobe Acrobat Reader (+9), Mozilla FireFox (+23), Internet Explorer (+9), Google Chrome (+23)
Mode of access: World Wide Web
شناسه : 622702
تاریخ ایجاد رکورد : 1396/8/22
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.